דימוי אישי וביטחון עצמי בעקבות נשירת שיער והתקרחות

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

דימוי וביטחון עצמיבעולם המונע על ידי השפעת התקשורת, מיניות האדם, הופעה וביטחון עצמי, מתחזקים היבטים אלו ללא הרף באמצעות תמונות במגזינים, בטלוויזיה, בסרטים, ובמיוחד כשמדובר בהתקרחות.

החברה והתרבות מכתיבים את האופן בו אדם חושב על שיער, ובמשך מאות שנים נראתה פרשנות שקטה של השיער והשפעתו על כוח החיים של האדם, מבחינה מנטאלית, פיסית ומינית. גברים עם שיער ארוך נתפסים כגברים חזקים ומרשימים בעוד שגברים עם שיער קצר נחשבים למתוחכמים ואינטליגנטיים.

כשאדם מתחיל להקריח, החברה מביעה התנגדות באופן מיידי. תגובה זו הולידה תעשייה המגלגלת מיליוני כדורים, משחות, פריטי אופנה וניתוחי השתלת שיער, המובילים יותר ויותר גברים לחפש את הפתרון הטוב ביותר לשיפור הדימוי העצמי שלהם. אך למען האמת, כשאדם סובל מנשירת שיער, האופן בו מרגישה החברה לגבי המראה שלו, אינו הדאגה העיקרית שלו, אלא האופן בו הוא מרגיש כלפי עצמו.

השפעת נשירת שיער והתקרחות על הדימוי העצמי

אם נשירת שיער נגרמת כתוצאה מגנטיקה, הזדקנות או הורמונים בגוף כגון טסטוסטרון, המצב אינו משפיע על ההתנהגות, האופי והמטרות בחיים, אלא על ההערכה העצמית, ואנשים רבים סובלים מירידה בביטחון העצמי בעקבות התקרחות. מחקרים רבים נערכו בכל רחבי העולם לניתוח הקשר בין נשירת שיער לבין הערכה עצמית, והתוצאות הראו שרוב הגברים סובלים מדימוי עצמי נמוך בעקבות התקרחות.

אחד המחקרים בוצע על ידי המרכז הלאומי למידע ביוטכנולוגיה בספרד, איטליה, צרפת, גרמניה ואנגליה. המדענים דיווחו כי מתוך 729 הגברים שהשתתפו בסקר, 62% הסכימו כי נשירת השיער שלהם השפיעה על האופן בו הם מרגישים לגבי עצמם ועל הדרך בה הם סבורים שהסביבה תופסת אותם.

אך דימוי עצמי אינו משפיע על הדרך בה אדם מרגיש לגבי עצמו בלבד. ההשפעה ניכרת גם על החיים במספר תחומים שונים. היות ונשירת שיער משפיעה על ההערכה העצמית, גברים רבים חשים הרבה פחות מושכים. כתוצאה מכך, רבים מהם אינם בטוחים לגבי עצמם או לגבי המראה שלהם. חלקם אף מרגישים כאילו נשירת השיער אינה תואמת את הדימוי שיש להם לגבי עצמם, שכן מבחינתם שיער הוא סוג של ביטוי עצמי, והתקרחות עלולה לגרום להתנהגות מופנמת ואף לדיכאון.

תפיסה חברתית של נשירת שיער

בחברה של היום, נשירת שיער היא סימן אוניברסאלי להזדקנות, בשילוב עם אובדן מסת שריר והיווצרות קמטים. כשגברים סובלים מהתקרחות בגיל צעיר, הם מתחילים להרגיש כאילו הם נראים מבוגרים יותר מכפי שהם באמת, וכתוצאה מכך משפיעה ההתקרחות על ההנאה מגילם הצעיר.

דפוס התקרחות משפיע בדרך כל על הביטחון העצמי של גברים, לגבי סיכוייהם להשתלב בתעסוקה חדשה. מחקר שנערך בשנת 2005, מצא שגברים רבים מאמינים שנשירת השיער שלהם משפיעה על הרושם הראשוני אותו מקבל לגביהם מעסיק חדש. הם סבורים שההתקרחות משפיעה אף על התחרותיות שלהם לקבל מקומות עבודה חדשים, ומשפיעה באופן ישיר על רמת האמון אותה הם משדרים במהלך ראיונות עבודה.

למרבה הצער, מחקר אחר שבוצע במקביל למחקר זה, ונערך על ידי אותה חברה, הגיעה למסקנה לפיה מדובר למעשה במקרים שנכונים לסוגי תעסוקה מסוימים. במחקר השני, 43% מהמעסיקים נשאלו לגבי נשירת שיער בקרב גברים והשפעתה על קבלת תפקידים.

המעסיקים הודו שלא היו מעוניינים להעסיק עובד עם נשירת שיער למשרות המיועדות לשירות לקוחות. 26% מהמעסיקים הודו שלא היו מעוניינים להעסיק עובד הסובל מהתקרחות לתפקיד ייצוג החברות או השתתפות בפגישות חשובות. האם זה נשמע מטורף? כן. אבל זהו המצב עימו נאלצים גברים הסובלים מנשירת שיער להתמודד בחברה של היום, המבוססת על סטריאוטיפים מהירים.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!