רשלנות רפואית – השתלת שיער

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

הרשלנות רפואית בניתוח השתלת שיערשתלת שיער היא פעולה כירורגית שבה מעבירים זקיקי שיער מאזור מסוים בגוף, העשיר בשיער, לאזור אחר הסובל מהתקרחות. שיטה זו משמשת בראש ובראשונה לטיפול בגברים קירחים המעוניינים להשיב עטרה ליושנה, אך בעזרת השתלת שיער ניתן גם להשתיל ריסים, גבות, זקן, שער ערווה ועוד. במקרים האלו לרוב הטיפול נועד לכסות צלקות לא נעימות למראה בעזרת שיער.

ישנן מספר טכניקות בהן נעשה שימוש כיום לקצירת השיער מהאזור התורם ובכל מקרה לא ניתן יהיה לשקם את מראה השיער באופן מלא. עם זאת, כאשר הניתוחים להשתלת שיער מבוצעים בהצלחה, ניתן בהחלט ליהנות משיפור במראה הקרקפת. גברים רבים מעידים כי לאחר הניתוח חשו שיפור ועלייה משמעותית בדימוי ובביטחון העצמי. במאמר שלפניכם לא נדון במקרים בהם ההשתלות עברו בצורה חלקה, אלא דווקא במקרים שהסתיימו בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בביצוע השתלה

חשוב מאוד להבין כי למרות שמדובר בפרוצדורה קוסמטית, הרי שבסופו של דבר מדובר בפעולה רפואית לכל דבר ועניין. אי לכך, בדומה לכל התערבות רפואית, גם במקרה של השתלות שיער ייתכנו סיבוכים מסוימים וכן ישנו סיכוי להתפתחות של תופעות לוואי. במקרים מסוימים מדובר בתופעות לוואי וסיבוכים שלא ניתן היה למנוע, אך לא אחת מתברר כי הרופא התרשל בעבודתו ובעקבות זאת המנותח סובל מנזקים שניתן היה למנוע אותם.

ניתוח השתלת שיער המבוצע ברשלנות יכול להוביל להיווצרות של צלקות נרחבות ולא אסתטיות, לאובדן התחושה בקרקפת על רקע פגיעה בעצבים, זיהומים בדרגות חומרה שונות ועוד. בנוסף לכך, התוצאה הסופית עשויה להיות לא אסתטית וכן ייתכן שעקב חוסר הקפדה על הפרוטוקולים המקובלים בתחום, זקיקי השערות לא ייקלטו כהלכה.

על מנת להוכיח כי אכן התקיימה רשלנות רפואית, יש בראש ובראשונה להוכיח כי הרופא חרג מרמת הזהירות והמקצועיות המוטלת עליו בתור רופא, וכי כל רופא סביר אחר היה נוהג אחרת. לאחר מכן יש להוכיח כי למטופל אכן נגרם נזק שניתן לאמור באחוזי נכות. לבסוף יש לקשור את הרשלנות עם הנזק שנגרם למטופל בקשר סיבתי. רבים לא יודעים זאת, אך במקרים לא מעטים מתברר כי הטיפול בוצע על ידי רופא שלא מחזיק בניסיון רב במיוחד, או לא מחזיק כלל בניסיון בתחום השתלות השיער.

אי מתן הסכמה מדעת

לפני כל פעולה כירורגית או פולשנית באופן כללי, על הרופא להסביר למטופל איזו פרוצדורה הוא עתיד לעבור. בין היתר עליו להסביר לו מה הן האלטרנטיבות העומדות בפניו, מה הם הסיכונים הכרוכים בהליך ומה הן תופעות הלוואי האפשריות. לאחר מתן ההסברים, על הרופא להחתים את המטופל על טופס מתן הסכמה מדעת. בחתימתו על הטופס הוא למעשה מאשר כי הבין את שהוסבר לו וכי הוא מוכן לעבור את ההליך מרצונו החופשי.

חובת הגילוי והזהירות הנדרשת מרופא המבצע ניתוח להשתלת שיער גבוהה במיוחד וזאת כיוון שלא מדובר בניתוחים מצילי חיים או מחויבי המציאות. זוהי גם הסיבה בגינה בתי המשפט מקפידים במיוחד כאשר הם בוחנים תביעות המוגשות על רקע רשלנות רפואית בהשתלות שיער. הם בודקים האם התמלא התנאי של הסכמה מדעת לטיפול.

במקרה שבו נגרם למטופל נזק, יהיה זה הרופא שיצטרך להוכיח כי החתים את המטופל על טופס הסכמה מדעת ובנוסף לכך, יצטרך להוכיח כי הסביר למטופל בעל פה את המידע הרלוונטי בנוגע לחלופות הקיימות ולסיבוכים האפשריים. במקרים בהם לא הוסבר למטופל בנוגע לסיבוכים האפשריים, למעשה פוגעים באוטונומיה שלו על גופו ושוללים ממנו את האפשרות לבחור.

ראו גם: מקרים נוספים של רשלנות רפואית

 

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!