נשירת שיער לאחר לידה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער נפוצה מאוד לאחר לידה או הפלה. למעשה, זה הליך מאוד טבעי, שכן במהלך ההריון רוב זקיקי השערה נמצאים בשלב הצמיחה ופחות שיערות נמצאות בשלב המנוחה או הנשירה, כך שקיימת האטה בנשירה בתקופת ההיריון. כמובן שמצב זה משתנה כאשר קיימת בעיה רפואית כלשהי כגון, מחסור חמור בברזל וחלבונים, אשר עלול דווקא להגביר נשירת שיער בהריון.

שלבים בתהליך צמיחת השיער

  • שלב הצמיחה אשר לוקח מספר שנים, אצל נשים אורך בדרך כלל כ- 6 שנים.
  • שלב המנוחה אשר לוקח מספר שבועות. בשלב זה השיערה מפסיקה לצמוח.
  • שלב הנשירה אשר מתחיל בצמיחה של שערה חדשה בזקיק השערה אשר נמצאת במנוחה, ובכך לאפשר לשיערה הנחה לפנות את מקומה.

סך כל אורך חיי השערה יכול להגיע לשמונה שנים.

בעקבות לידה, חל בגוף שינוי הורמונלי דרסטי, הגורם לשערות לחזור למצבן הקודם, כלומר, שערות אשר נותרו בשלב הצמיחה וטרם נכנסו לשלב המנוחה כתוצאה מההריון, ייכנסו לאחר הלידה לשלב המנוחה ולכן ינשרו יותר מהר ובכמות גדולה יותר, לכאורה. נשירת השיער אצל נשים תופיע בדרך כלל כחודש עד שלושה חודשים לאחר הלידה.

דרכים למנוע נשירת שיער לאחר לידה

  • שימוש בתוספי  ברזל במידה וישנו חוסר בברזל העלול להגביר את הנשירה ולא על רקע הורמונלי.
  • תזונה עשירה בחלבונים, כגון: בשר, דגים, קטניות, חלב ומוצריו, ביצים, שומשום, סויה ועוד, במטרה להעשיר את מאגרי החלבונים בגוף על מנת לעודד צמיחת השיער. כמו גם הוספת ויטמינים כמו אבץ, קלציום, ומאידך הפחתה עד המנעות מאוכל מתובל מדי, מטוגן או מתוק מדי.
  • להימנע ככל הניתן מייבוש השיער במייבשי שיער למיניהם, לרבות עיצוב ופן, אשר גם יוצרים מתיחה של השערה וגורמים לאיבוד יתר של שיער.
  • הימנעות ככל הניתן מצביעת שיער במשך תקופת הנשירה. אם העניין אינו סובל דיחוי, רצוי להשתמש בצבעי שיער על בסיס טבעי, אשר אינם מכילים אמוניה ואחוז הכימיקלים בו קטן.
  • רצוי להמנע מהבהרת השיער, סלסולו, החלקתו או ביצוע כל שינוי דרסטי אשר פוגע במבנה השערה ובכך מגביר נשירה.
  • מניעה ככל הניתן משימוש בקרמים תעשייתיים ללחות השערה, אשר סותמים את נקבוביות העור בקרקפת ומעודדים נשירת שיער. לחילופין, ניתן ואף רצוי להגביר השימוש בשמנים על בסיס טבעי- צמחי, אשר גם גורמים להמרצת זרימת הדם לקרקפת, דבר כשלעצמו המעודד צמיחת שיער וגם גורם למניעת נשירת שיער מוגברת.
  • הקפדה יתרה על שתיית מים, מניעת עישון, שינה מספקת ואפילו פעילות ספורטיבית עשוייה לסייע בצמיחת השיער כחלק מחזרת הגוף לקדמותו.
  • חפיפת השיער פעמיים בשבוע לכל היותר ולא בכל יום, שכן חפיפה תכופה גורמת לשיער לנשור באופן טבעי עד פי שלושה מבדרך כלל, על אחת כמה וכמה בתקופת נשירת השיער שלאחר הלידה.

הכי חשוב, לא להיכנס למתח מיותר. אם הנשירה אינה מפסיקה, או שמתחילה התקרחות של ממש, רצוי לפנות לרופא עור על מנת לאבחן את הסיבה אשר בגנה נושרות השערות ולהתאים לה טיפול בנשירת שיער, על מנת שלא לגרום לבטחון העצמי של האם הטריה לצנוח בגלל מראה שיערה, ובעיקר על מנת לשקם את מראה השיער ולמנוע נזקים בלתי הפיכים.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!