נשירת שיער בגיל ההתבגרות

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער בגיל ההתבגרותבקרב מרבית האנשים, בעיה אובדן שיער ונשירת שיער מקושרת לגברים. למעשה, עקב סיבות רבות יכולה בעיה מסוג זה ללוות גם נשים, ולא תמיד הדבר מתרחש אך ורק בגיל מבוגר ובא בימים.

ישנן סיבות רבות שיכולות להביא לנשירת שיער אפילו בגיל ההתבגרות וחשוב לדעת לא להתעלם. ישנם לא מעט דרכים שבהן ניתן לטפל לצורך מניעת הנשירה ולצורך חיזוק שורשי השיער. זאת ועוד, לעיתים, הנשירה כלל לא מבוססת על בעיה נקודתית. לעיתים, מדובר בסימפטום לבעיה אחרת לגמרי שמצריכה טיפול. במקרה זה, חשוב שבעתיים לאבחן את הבעיה ולהעניק טיפול יעיל ואפקטיבי.

סיבות לנשירת השיער

ישנן לא מעט סיבות שיכולות להביא לאובדן שיער ונשירה בגיל ההתבגרות. לעיתים, הפגיעה בשיער פחות נראית לעין בשלב הראשון, כאשר ישנה חולשה של השערה, שבירה או תופעה של דלדול. בין הסיבות שעשויות להביא לנשירת שיער ניתן למצוא:

  • דלקות – דלקות ותהליכים דלקתיים שאינם מטופלים עלולים לבוא לידי ביטוי בפגיעה בשורשי השיער וגם בסיבי השיער בכל גיל.
  • זיהום מקומי – זיהומים מקומיים וכן בעיה חריפה של קשקשת עשויים לפגוע גם הם בעמידות של השיער. לעיתים השערה הופכת עקב כך לדקה במיוחד ומועדת לנזקים.
  • תכשירי טיפוח ואלרגיות – תכשירי טיפוח תמימים עשויים להביא לאלרגיות שמתבטאות בחלק מהמקרים בפגיעה בשיער ונשירה. לעיתים, תכשירים חזקים מדי גורמים לאבדן צבע והתקרחות ואף יצירת צלקות וכיבים בעור הקרקפת.
  • חולשה של מערכת החיסון – במקרים של חולשה במערכת החיסון או במצבים אוטואימוניים ניתן לראות לעיתים פגיעה ניכרת גם בעמידות הציפורניים והשיער. באופן דומה, גם מחלות עור שונות או בעיה של פטרת יכולים להביא לנשירה מוגברת.
  • שינויים הורמונליים – לעיתים, שיער פגום או נושר הוא תוצאה של שינויים הורמונליים של גיל ההתבגרות.
  • הרגלים התנהגותיים קבועים – כגון  משיכה בשיער, גירוד, פיתול סביב האצבעות, עשויים בהחלט להביא להתקרחות נקודתית. בדרך כלל, יש לשלב טיפול בסיבות להתנהגות זאת שיכולות להיות חרדה, חוסר ביטחון, דיכאון.

להחזיר את הביטחון העצמי

לפני שנראה מה ניתן לעשות בכדי לטפל בנשירת השיער בגיל ההתבגרות חשוב להבין דבר נוסף. נשירת שיער, במיוחד בגיל הנעורים, היא תופעה שעשויה להיות מלווה בירידה בביטחון העצמי ולעיתים גם להביא לדיכאון והסתגרות חברתית. טיפול בבעיה זו חשוב, אם כן, לא רק בכדי להשיג מראה אסתטי יותר. זה חשוב לא פחות בכדי לשפר את איכות החיים, להחזיר את שמחת החיים ולהחזיר את הביטחון העצמי השביר של המתבגר ובמיוחד – של המתבגרת.

במידה ואובחנה נשירה בסמוך לשימוש בתכשיר חדש לשיער, בסמוך להחלפת שמפו או טיפול במספרה בחומר חדש מומלץ להפסיק לאלתר את השימוש באותו התכשיר. ניתן למצוא תחליפים אך רצוי לעשות זאת רק לאחר שניתן לראות הטבה במצב.

במידה ואובחנה מחלה או שאובחן מצב רפואי אפילו כזה שלא נראה קשור, מומלץ לברר מיד עם הרופא האם תופעת נשירה עשויה להתרחש במצב זה והאם יש סיבה לדאגה או שזה ידוע כתופעה זמנית. אגב, גם תרופות לטיפול באקנה יכולות לגרום לנשירה בקרב לא מעט מתבגרים המגלים רגישות לתרופה.

לצורך טיפול, חשוב אם כן לבצע אבחון של הסיבות והגורמים האפשריים. חשוב לשלול את קיומה של מחלה, חשוב לבדוק אם לא קיימים הרגלים מזיקים, אם אין רגישות לשמפו חדש, צבע לשיער או אלרגיה ודלקת קשה. יש לציין שאבחון מתאים לצורך טיפול יכול להתבצע על ידי גורמים רבים ומגוונים. רופא כללי, רופאי עור, קוסמטיקאיות ומכונים פרטיים בעלי התמחות בשיער יכולים בהחלט להביא תועלת.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!