גורמים לנשירת שיער

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער שכיחה בקרב נשים וגברים. אנשים נולדים עם כל זקיקי השערות העתידיות שיצמחו בראשם. בכל זמן שהזקיק ושורש השערה קיימים, השיער ימשיך ויגדל במחזוריות. זוהי תקופה של כמה שנים עד לנשירת השערה. בתום התקופה, זקיק השערה שנשרה מצמיח במקומה שערה חדשה, לכן נשירת שיער הנה תהליך טבעי של הגוף.

זהו תהליך של צמיחת השיער והתחדשותו, וכל הזמן ישנם חלק של זקיקים המצמיחים שיערות חדשות.

לפי הממוצע, כמאה שערות נושרות מהראש בכל יום, אבל כל עוד צמיחת השיער החדש שווה או גבוהה בצמיחתה מזו של הנשירה, לא מדובר בתהליך התקרחות או הידלדלות השיער.

מה גורם לנשירת שיער?

ישנם גורמים פנימיים וחיצוניים לנשירת השיער. בחלקם ניתן לטפל ובחלקם קשה יותר.

  • גנטיקה – למעלה ממחצית מהגברים נושאים עמם ב-DNA  נטייה גנטית הגורמת לנשירת שיער והתקרחות גברים. אצל הנשים התופעה קיימת, אך במידה פחותה.
  • גיל – נשירת שיער בגיל הזהב הינה תופעה נפוצה יותר מהגילאים הצעירים והיא שכיחה הן אצל גברים ובמיוחד בקרב נשים.
  • מחלות עור שגורמות לנשירת שיער – שיער בריא וחזק מחזיק זמן רב בקרקפת נקייה ובריאה, כשאין עליה קליפות יובש, עודפי שומן, קשקשים, פצעים, דלקות עור והזעת יתר. אדם הסובל ממחלות עור המלוות בדלקות, כגון פסוריאזיס בקרקפת או סבוריאה בקרקפת, כפי הנראה יסבול גם מנשירת שיער, כיוון שמחלות אלו משבשות את האיזון בעור הקרקפת ואת שורשי השערות, מה שגורם להאצת נשירת השיער.
  • מחלות ותרופות – מחלות כגון סוכרת, מחלות חום ארוכות, אנמיה, עודף שומנים בדם, מחלות זיהומיות ומחלות לב, עלולות לגרום לפגיעה בשורשי השיער, מה שמעודד נשירת שיער ואף התקרחות. כמו כן, שימוש בתרופות באופן כרוני, עלול לגרום לתופעות לוואי של שיבוש בצמיחת השערות. פטרת הקרקפת, התקרחות גרירתית ואלופציה אראטה הן מחלות נוספות האופייניות בעיקר בתופעת נשירת שיער בקרב ילדים.
  • שיבושים בזרימת דם לזקיקים – שיער בריא צומח בקרקפת שאליה מגיעה אספקת דם רצופה ומהירה, עם ויטמינים, חמצן ומינרלים חשובים לתקינות צמיחת השיער. ברגע שאין זרימת דם כזו, צמיחת השיער אינה תקינה. הדבר נובע מלחצים נפשיים, מבעיות גב וצוואר, מכיסויי ראש ומחסימת כלי הדם.
  • חוסר איזון של ההורמונים – אופן צמיחת השיער תלוי בהורמונים. שינויים הורמונליים- חיצונים ופנימיים- עלולים לפגוע בצמיחת השיער. השינויים מתרחשים בגילאי ההתבגרות, בגילאי המעבר, בתחילת נטילת גלולות או בהפסקתן, בנטילת הורמונים לאחר לידה או הפלה, הפרעות בבלוטת התריס וכדומה.
  • מתח – מתחים נפשיים, הנגרמים מדיכאון, מלחץ, מחרדה ומטראומות, עלולים לגרום לנשירת שיער מוגברת ולפגוע במנגנוני צמיחת השיער, כמו כן הם עלולים לגרום להפרעות נפשיות כמו טריכוטילומניה (תלישת שיער אובססיבית).
  • תזונה לקויה – במצבים בהם חסרים בגוף וויטמינם ומינרלים מהמזון, עלולה להיות נשירת שיער מוגברת, שכן יש להם תפקיד משמעותי בצמיחת השיער. חסרים אלו יכולים לנבוע גם מחיידקים במערכת העיכול ומבעיות ספיגה במעיים.
  • נזקי הקיץ – עונת הקיץ משפיעה בצורה רבה על השיער שלנו, בכך שהיא גורמת לו לנזקים רבים כתוצאה מהשמש החזקה, הכלור בבריכות, מי המלח בים ועוד.
  • עישון, אלכוהול וסמים – עישון כבד גורם להזדקנות מוגברת של העור, הוא גורם לכיווץ כלי הדם ולזרימת דם לקויה. אלכוהול וסמים קשים הורסים את מערכות הגוף וגם את הקרקפת ואת שורשי השיער.
  • הצטברות רעלים – החשיפה לזיהומים כגון זיהום אוויר, זיהומים תעסוקתיים, זיהום מים, קרינה וצבע, מסוכנת מאוד לקרקפת. חומרים אלה נאגרים עליה ועלולים לגרום לדלקות עור הגורמות לנשירת השיער.
  • נזקים כימיים וקוסמטיים – צביעת שיער, החלקה, נזקי שמש וחום, חשיפה מוגברת לכלור וכדומה, פוגעים בתהליך צמיחת השיער וגורמים לנשירתו. חומרים כימיים על הקרקפת עלולים ליצור כוויה, שעליה לא יצמחו עוד שערות.
  • נשירת שיער בעונות מעבר.

טיפול בנשירת שיער

טיפול בנשירת שיער נעשה בין היתר בדרכים הבאות:

  • "פרופסיה"- טבליות לבליעה. מונעת היווצרות של הורמון הדהידרו- טסטוסטרון (גברי) ומורידה את רמתו ל-30% מהנורמה. יעילה בעצירת נשירת השיער ב-80% מהגברים הנוטלים אותה. מיועדת רק לגברים.
  • "רוגיין"– תמיסה להתזה על הקרקפת. מכילה חומר פעיל- "מינוקסידיל" ובעלת 50% הצלחה. מיועדת לנשים ולגברים.
  • השלמת ויטמינים חסרים באמצעות טבליות ויטמינים.

 

 

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!