ויטמינים לשיער

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער הינה תופעה טבעית של הגוף המתרחשת מידי יום, כאשר כ- 100 שיערות נושרות מראשנו על בסיס יומי והנשירה מתרחשת בצורה אחידה מכל חלקי הקרקפת. אולם, כפי שרובכם יודעים, נשירת שיער מוגברת איננה טבעית באותה מידה ועלולה לגרום להתקרחות מוקדמת ועוגמת נפש רבה.

בעוד שאצל כל בני האדם נושרות מידי יום עד 100 שערות מכל חלקי הראש, אצל אנשים רבים קיימת תופעה של נשירת יתר או התקרחות באזורים מצומצמים בראש.

תופעה זו נפוצה בעיקר בקרב גברים, אך לא רק. תופעה זו של נשירת שיער מוגברת, או בשמה הנפוץ – התקרחות, נגרמת כתוצאה מסיבות רבות.

הסיבה הבסיסית והנפוצה ביותר לנשירת שיער מוגברת היא תוצאה של תהליכים הורמונליים שונים בגופנו ונטייה מסוג זה מועברת בתורשה.

לנשירת שיער מוגברת סיבות רבות שלא בשליטתנו, אלא קשורות לתהליכים שונים בגופנו, אולם בחלק מהמקרים הגורמים לנשירת שיער הינם כתוצאה ממחסור או עודף ויטמינים ומינרלים בגופנו ויש באפשרותנו לצמצם ואף למנוע את התופעה.

נשירת שיער – אילו ויטמינים אחראיים לצמיחת השיער?

כאמור, במקרים מסוימים נשירת שיער מוגברת והתקרחות עלולות להתרחש כתוצאה ממחסור או עודף של ויטמינים ומינרלים בגוף. מחסור חמור בברזל, אבץ וסלניום – שהינם מינרלים חיוניים ומחסור בויטמינים A, B, H ו-K הינם גורמים אפשריים להתקרחות מוקדמת.

כמו כן, עודף של הויטמינים A, C ונגזרות של ויטמין B עלול גם הוא לעודד נשירת יתר. על מנת לבחון האם קיים אצלכם חוסר או עודף במינרלים ובויטמינים הללו יש לגשת לרופא המשפחה ולבקש לבצע בדיקת דם מקיפה אשר תציג עבורנו פרופיל רחב ותאפשר לנו לגלות האם אכן אנו סובלים מחוסר או עודף בויטמינים מסוימים.

נשירת שיער – אילו ויטמינים לקחת?

לויטמינים ומינרלים תפקיד מרכזי במגוון רחב של תהליכים חיוניים לגופנו ובין היתר הם אחראיים גם על צמיחה בריאה וחזקה של שיער ראשנו. במידה ונתגלה כי קיים אצלנו מחסור או עודף בויטמינים ומינרלים חיוניים, נוכל לאזן את המצב ולחזק את גופנו דרך נטילת הויטמינים המתאימים.

עבור אלו מאיתנו שסובלים ממחסור קל בלבד, או מעוניינים במניעה מוקדמת מומלץ לבחון אפשרות של נטילת מולטי-ויטמין המכיל בתוכו מגוון רחב של מינרלים וויטמינים חיוניים לגופנו, על בסיס יום יומי. מנגד, אלו הסובלים ממחסור חמור יכולים לבחון אפשרות של נטילת ויטמינים מרוכזים מהסוגים הדרושים, על מנת להשלים את החסר.

בין הויטמינים והמינרלים הקשורים לצמיחת השיער ובריאותו נכללים בין היתר:

  • ויטמין B – נגזרותיו השונות של ויטמין B חיוניות לגופנו להתמודדות עם לחץ ושחיקה. מצבי לחץ ומתח הינם בעלי השפעה ישירה על נשירת שיער וויטמין B מסייע לגוף להתמודד עם מצבים אלו בצורה מאוזנת ובריאה.
  • ויטמין C – חיוני למגוון תהליכים בגופנו, בין היתר מסייע לזרימת דם תקינה לקרקפת שבתורה תורמת לצמחית שיער בריאה וחזקה.
  • אבץ – מחסור טבעי באבץ נפוץ אצל אנשים שעברו את גיל הארבעים, לאבץ תפקיד מרכזי בשמירה על שיער חזק ועבה וכן במניעת נשירת שיער.
  • ברזל – משפיע בצורה מהותית על איכות הדם בגופנו, אנמיה (מחסור בברזל) הינה בעלת השפעה מכרעת על איכות הדם הזורם בגופנו והמחסור בברזל גורם לתופעות שונות שביניהן נשירת שיער.

מחירים ועלויות של ויטמינים לנשירת שיער

כיום ניתן לרכוש ויטמינים ומינרלים שונים בכל בתי המרקחת ובבתי הטבע השונים, מחיריהם של הויטמינים משתנה ממותג למותג ונע בין 80-200 ₪ לכ-100 טבליות.

בעוד שנטילת ויטמינים נחשבת לבטוחה ונטולת תופעות לוואי חשוב לדעת שעודף בויטמינים מסוימים עלול לגרום להרעלה ותופעות לוואי שונות כגון כאבי ראש, בחילות וסחרחורת – לכן חשוב ליטול את המינון שהומלץ על ידי הרופא, או זה הרשום על אריזת המוצר ולא לחרוג ממנו.

ראו גם:

הרגיין – קצף לטיפול מניעתי לנשירת שיער

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!