מחקר: קירחים נמצאים בסיכון להתקף לב

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

התקף לב וקרחתמחלות לב וכלי דם נחשבות לגורמי המוות העיקריים בעולם. בין הסיבות שמעלות את הסיכון להתקפי לב במידה משמעותית ניתן לציין את העישון, חוסר הקפדה על תזונה בריאה (ובמיוחד אכילת מאכלים שמנים ועתירי כולסטרול), חוסר בפעילות גופנית מספקת, וכן נפשיים.

לבד מגורמים התנהגותיים, ישנם סימנים אובייקטיביים שיכולים להעיד על סיכון מוגבר להתקף לב. יתר לחץ דם למשל, וכן התפתחות עייפות כרונית, כאבים בחזה, התקפים של קוצר נשימה ועוד. מדענים העלו לאחרונה את הרעיון שישנו גורם סיכון נוסף שמעלה את הסיכון להתקף לב. מדובר בגורם שעד כה הממסד הרפואי לא נתן עליו את הדעת והוא הנטייה הגברית להתקרחות.

התקרחות גברית

ההתקרחות הגברית הינה בעיה שממנה סובלים גברים רבים מסביב לעולם. למרות שיש הטוענים להבדלים באחוז המתקרחים בין תושבי ארצות שונות בעולם, הרי שמדובר בתופעה עולמית שאיש לא מחוסן מפניה. בין 30 ל-50 אחוז מהגברים יחוו במהלך חייהם את תופעת ההתקרחות, בצורה זו או אחרת. למרות שאחוז המתקרחים עולה עם העלייה בגיל, הרי שלעיתים ניתן לראות גם גברים צעירים למדי שמתחילים לסבול מהידלדלות בשיער ראשם. התופעה יכולה להתרחש כבר מרגע שתהליך ההתבגרות הסתיים.

קרחת ומחלת לב

עד כה, מעטים בלבד התייחסו אל הקרחת מבחינה רפואית. בקרב מרבית הגברים הקרחים, ההתקרחות נובעת מעודף בהורמון המין טסטוסטרון שהופך, בתהליך כימי תוך גופי, לאנזים שמביא לנשירת שיער מוגברת. היחס החברתי לקרחת הגברית שונה ממקום למקום ובין תקופה לתקופה. יש הרואים בה סימן לגבריות יתרה, יש הרואים בה גורם שמקנה מראה מבוגר יותר, יש שרואים בה סממן מושך ואחרים עושים כל שביכולתם כדי להסתיר אותה.

ממצאי המחקר החדש מספקים היבט חדש לאותה קרחת ידועה. הקשר בין קרחת למחלות לב יכול להיות משמעותי הרבה יותר מאשר היבט אסתטי כזה או אחר. כל גורם שיכול לסייע באיתור מוקדם של מחלת לב יכול לאפשר קבלה של טיפול מקדים, וכן לעודד עריכת שינויים בסגנון החיים. צעדים אלה יכולים שניהם להביא לשיפור איכות החיים ואף להארכת תוחלת החיים.

ממצאי המחקר

המחקר, כפי שמצויין באתר myheart שבדק את הקשר בין התקרחות לבין מחלות לב והתקפי לב, כלל למעשה בדיקה של נתונים של עשרות אלפי גברים שנאספו בשנים האחרונות. מתוך הנתונים האלה עלתה תמונה מעניינת שמחלקת את המתקרחים לשתי קבוצות. הקבוצה האחת היא של מתקרחים שנמצאים בסיכון למחלת לב והשנייה של אלה שאינם נמצאים בסיכון מוגבר.

  • קרחת בחלק העליון של הראש – כאשר מדובר בקרחת באזור העליון של הראש, מצאו החוקרים קשר בין הימצאות הקרחת לבין סיכון מוגבר להתקפי לב.
  • נסיגת שיער – מצב אחר, שבו מדובר על קרחת שנוצרת עקב נסיגה הדרגתית של השיער בקדמת הראש, לא מקושרת עם סיכון מוגבר להתקפי לב ולמחלות לב.

דרוש מחקר נוסף

מסקנות החוקרים מהנתונים הייתה שישנו קשר ממשי בין קיומה של קרחת גברית לבין סיכון מוגבר להתקפי לב. לאור העובדה שמדובר במחקר ראשוני, ממליצים החוקרים על עריכת מחקרים נוספים שיוכלו לשפוך אור נוסף על האופן שבו עולה הסיכון להתקף לב כתוצאה מהימצאות קרחת.

מספר הגברים הקרחים גבוה למדי כך שלא ניתן בשלב זה להפוך את קיומה של קרחת למועילה מאוד לצורך אבחון רחב היקף.

מה כן ניתן לעשות בשלב זה? מומלץ להשתמש בממצאי המחקר כזרז לפעילות שמיועדת להפחתת הסיכון למחלות לב בדרכים שונות (ולא, אנחנו לא מדברים על השתלת שיער). אלא על ביצוע של בדיקות רפואיות תקופתיות, הפחתת צריכת המזון השמן והמטוגן, נקיטת צעדים להפסקת העישון והקפדה על ביצוע פעילות גופנית סדירה.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!