נשירת שיער גברים

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער אצל גברים היא דבר טבעי הבא לידי ביטוי בנסיגה של השיער אחורה, דלדול בכמות השיער על הראש ועד לכדי התקרחות המובילה לקרחת, לעיתים באזור הקודקוד ולעיתים באזור שמעל המצח, המפרצים.

סיבות לנשירת שיער אצל גברים

ישנן סיבות שונות לנשירת שיער אצל גברים. לרוב, הסיבה העיקרית היא שילוב שבין נתונים גנטיים ורמת ההורמונים בגוף הגבר. בעבר נטו להאמין כי התקרחות גברית עלולה לנבוע מחבישת כובעים, קשקשים, תזונה לא נכונה, עבודה קשה ומאומצת ומחלות.

ייתכן כי הגורמים הללו יכולים להשפיע על נשירת שיער, אך העובדה היא כי הגורם המכריע לתופעת הנשירה וההתקרחות נמצא בגנים.

רבע מהגברים בסביבות גיל ה- 20 עד 30 סובלים מנשירת שיער אשר יכולה להוביל לקראת גיל ה- 40 וה- 50 להתקרחות.

בדיקות לנשירת שיער

נשירה רצינית יכולה להימדד כאשר מושכים קבוצת שיער מהראש ומגלים כי על האצבעות נותרו יותר מחמש שיערות. אפשרות נוספת לבדיקת נשירת שיער היא התבוננות על הכרית עליה ישנים בלילה. אם מספר השערות שעל גבי הכרית עולה על שמונה, סימן שמדובר בנשירת שיער רצינית. גם בדיקה מיקרוסקופית של קבוצת שיער יכולה לקבוע האם מדובר במחלה או בהתקרחות גנטית.

מניעת נשירת שיער

מאחר ולרוב מדובר בנושא גנטי, קשה באמת למנוע את נשירת השיער, אך אם ישנה הקפדה על תזונה נכונה ייתכן וניתן לעקב את התופעה. הימנעות מאכילת ממאכלים שמנים כמו שמנת, חטיפים, מרגרינה וחמאה. שילוב במזונות אשר עשירים בחלבון, כגון: דגים וקטניות, אורז ועדשים.

אכילת מזונות המכילים אבץ, ברזל וגופרית, כגון: ביצים, גרעינים, שקדים, קליפות פירות וירקות, ברוקולי, שום, אורז חום. אכילת מזונות המכילים אומגה 3, כגון: דגים וזרעי פשתן. כמו כן, מומלץ להימנע מעישון ושתיית משקאות חריפים ולשמור על פעילות גופנית בריאה.

פתרונות לנשירת שיער גברית

גברים אשר מאבדים את שיער ראשם, עשויים לסבול מערעור של הביטחון העצמי ומהדימוי העצמי שלהם. ההנחה כי להיראות טוב משליכה גם על מראה השיער ועל כן, הרפואה המתקדמת והרפואה המשלימה מנסים לתת פיתרונות שונים לבעיית ההתקרחות. להרחבה: טיפול אלטרנטיבי לנשירת שיער.

בין סוגי הפתרונות, ניתן למצוא מספר סוגי טיפול פופולאריים לבעיית ההתקרחות:

  • תמיסת מינוקסידיל – תמיסה שיש למרוח ישירות על הקרקפת. מריחה קבועה אמורה לגרום להפסקה של נשירת השיער. שליש מהגברים טוענים כי לאחר שימוש קבוע בתמיסה, שיער ראשם חזר לצמוח.
  • כדורי פרופסיה – אחראים לדיכוי פעילות ההורמון שגורם לנשירת שיער. ברוב המקרים, התרופה מסייעת לעצור את נשירת השיער.
  • טבליות רוטס HR – טבליות אשר מכילות ויטמין ברזל ואבץ, אשר אמורות למנוע נשירת שיער.
  • מסרק לייזר – טיפול על ידי לייזר בעוצמה נמוכה אמור לעצור את נשירת השיער ולעודד צמיחה של שיער חדש. יצרניות מסרקי הלייזר טוענות כי הלייזר גורם לגירוי באזור הקרקפת, ובכך נוצרת התרחבות של כלי הדם וזקיק השערה מקבל מזון ומחדש את תאיו.
  • מסותרפיה – הזרקה של מינוקסידיל בריכוז נמוך לקרקפת. לרוב, לאחר חמישה טיפולים נשירת השיער תיעצר.
  • טופיק – פיתרון קוסמטי ומהיר להסתרה של נשירת שיער ודלילות. אלו הם סיבים מיקרוסקופים מהחומר קאראטין, הנתפסים על גבי השיער באמצעות חשמל סטטי. הפיתרון הוא קוסמטי לחלוטין ולאחר חפיפה יעלם.
  • טיפולים אלטרנטיביים – צמחי מרפא אשר אמורים לגרום לעצירת תופעת נשירת השיער, כמו, דקל ננסי, עיסוי קרקפת וכן ויטמינים המכילים תוספת של אבץ.

תופעת נשירת השיער היא עניין שכיח מאוד בקרב האוכלוסייה. 80% מהסובלים מהתופעה, הינם גברים, כאשר בקרב הנשים המספרים פחותים בצורה משמעותית. השיער מהווה מרכיב חשוב מאוד בנושא הביטחון העצמי של בני האדם וכאשר הם סובלים מנשירת שיער הם תרים אחר דרכים למנוע אותה.

ישנן דרכים שונות למניעת נשירת שיער כגון טיפולים, ניתוחים, שימוש בתכשירים, תרופות לנשירת שיער וכדומה. חלק מהדרכים יעילות יותר וחלקן נודעות כמיתוסים על נשירת שיער. כאשר הגורמים לנשירת שיער ידועים, הדרכים למניעתה יכולות להיות פשוטות.

במקרים בהם הבעיה נובעת מגורמים תורשתיים, אין פתרונות יעילים כדי למנוע אותה. במקרים בהם נשירת השיער נובעת ממתח, מחוסר בברזל, חוסר בוויטמינים וכדומה, ישנן דרכים מתאימות למניעתה. ישנם גם צעדים בהם האדם יכול לנקוט על מנת לשמור על שיערו.

תכשירים טבעיים למניעת נשירת שיער

כיום ישנם תכשירים רבים אשר מיועדים במיוחד עבור מניעת נשירת שיער. אלו הם תכשירים טבעיים, אשר נוטים לתת מענה במקום התכשירים ברפואה הקונבנציונאלית.

ניתן לחלק את התכשירים הטבעיים למספר קבוצות:

  • תכשירים צמחיים- אלו הם תכשירים המכילים תמציות של צמחים שנועדו כדי לטפל בבעיה. ישנם צמחים אשר מנטרלים את השפעתם של ההורמונים המזיקים לשורש השיער, ישנם צמחים המרחיבים את נימי הדם בקרקפת ומאיצים את זרימת הדם אליה וישנם צמחים אשר מחטאים ומנקים את הקרקפת מנזקי עור הגורמים לנשירת שיער.
  • ויטמינים לנשירת שיערויטמין B חיוני במידה והאדם הוא צמחוני. נוספים לו וויטמינים אחרים המשתייכים לקבוצות אחרות. הוויטמינים מסייעים בחיזוקו של השיער ועשויים למנוע את נשירתו.
  • חומצות אמינו- הן אלו המשמעותיות בבניית חלבוני הגוף, התורמים לבריאותו ולחוזקו של שורש השיער.

שיטות טיפול למניעת נשירת שיער

ישנן מגוון שיטות טיפול בנשירת שיער, אך לא כל אחת מתאימה לכל אדם הסובל מנשירת שיער. שיטת הטיפול חייבת להתאים לאופן נשירת השיער, לגורמים שלה, לסגנון החיים של האדם ולדרך חשיבתו.

  • טיפולים תרופתיים- ישנן שתי תרופות שקיבלו את אישורו של ארגון התרופות האמריקאי. התרופה הראשונה היא "רוגיין". זוהי תמיסה לשימוש חיצוני על הקרקפת, שהחומר הפעיל בה נועד להצמחת שיער חדש באזורים מקריחים בראש. אין צורך להצטייד במרשם רופא בכדי לרכוש את התמיסה. התרופה השנייה היא "פרופסיה". אלה הם כדורים לבליעה שפועלים להאטה ולהפסקה של תהליך נשירת השיער. בכדי לרכוש את התרופה יש להצטייד במרשם רופא.
  • טיפולים קוסמטיים- מוצרים קוסמטיים רבים לשיער עשויים לשפר את מראה השיער באופן משמעותי, גם במקרים בהם יש שיער דליל או שישנם אזורים קרחים על הקרקפת. השיפור במראה השיער מוביל לעליה בביטחון העצמי ובדימוי העצמי, להרגשה טובה יותר להימצא בקרב אנשים בלי להתבייש.

להלן רשימת חלק מהטיפולים הקוסמטיים:

איפור זמני– מוצרי הסוואה לשיער דליל. עד לחפיפת השיער, השפעתם יעילה, ולאחר מכן היא יורדת. מוצרים אלה מעבים את השיער שישנו או משנים את צבעה של הקרקפת לצורך הסוואת הדלילות.

איפור קבוע– קעקועים על הקרקפת לצורך הסוואת אזורים דלילים. הקעקועים יכולים להיות לתקופה של כמה שנים או לצמיתות.

שמפו לנשירת שיער–  מוצרים לחפיפת שיער, שיכולים לעבות את השיער שכבר קיים ולשפר בכך את מראה השיער.

ניתוחים למניעת נשירת שיער

דרך מקובלת למניעת נשירת שיער היא ניתוח להשתלת שיער, דבר שמטפל בכל נושא איבוד השיער וההתקרחות. במהלך הניתוח נלקח שיער מעורף הראש ומושתל באזור ההתקרחות. כיום ישנן שיטות שונות לביצוע השתלות שיער, הן מבחינת גודל השתלים, ציוד הניתוח, כמות הטיפולים והן באופן בו נלקח השיער מהעורף.

ראו גם:

הרגיין – קצף לטיפול מניעתי לנשירת שיער

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!