דקל ננסי לנשירת שיער

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

המאבק שאנו מנהלים כנגד נשירת השיער הוא מאבק ממושך וארוך שנים. כולנו מעדיפים להביט על עצמנו במראה כאשר ממנה ניבטת אלינו דמות בעלת שיער מלא ושופע, אבל לפעמים המראה הזו מתנפצת לנו בפנים.

התקרחות היא אחת מהתופעות המוכרות ביותר בעולם. בעוד שאין לתופעה זו כמעט השלכות על בריאותנו הפיזית, היא יכולה הרבה פעמים להשפיע על הבריאות הנפשית שלנו בכך שהיא גורמת לנו להרגיש חסרי ביטחון עצמי לנוכח המראה החיצוני שלנו, דבר העלול לעתים להידרדר עד למצב של דיכאון של ממש.

למרות שתופעת ההתקרחות נצפית גם בגברים וגם בנשים, הרי ששכיחותה בקרב גברים היא גבוהה יותר, כמעט פי 2 מאשר בקרב נשים.

הגורמים לנשירת שיער והתקרחות הנן שונות ומגוונות וכוללות דיאטה חריפה, שינויים הורמונליים, מצבי לחץ, חרדה ודיכאון, וכן מחלות זיהומיות של עור הקרקפת.

סוג ייחודי של התקרחות היא התקרחות גברית המכונה גם "התקרחות אנדרוגינית". סוג זה של התקרחות הוא הנפוץ ביותר בקרב גברים צעירים.

מנגנון ההתקרחות האנדרוגנית

השערות שעל ראשנו צומחות בצורה מחזורית. לכל שערה יש תקופת צמיחה שאורכת כשנתיים. לאחר מכן השערה נושרת וזקיק השערה נכנס לתקופה קצרה של תרדמת במהלכה הוא מחדש את סביבתו. לאחר תקופת תרדמת זו, שערה חדשה צומחת מהזקיק והתהליך חוזר על עצמו.

שלמותם של זקיקי השערה שנמצאים בשכבה החיצונית של הקרקפת היא חיונית לצורך שמירה על השיער. ההתקרחות האנדרוגנית מתרחשת הודות לשינוי שעובר ההורמון הגברי טסטוסטרון, וגורם לו לתקוף את זקיקי השיער ולהשמיד אותם.

ישנו אנזים בשם 5-אלפא-רדוקאטז שלו 2 תתי סוגים (1 ו-2). האנזים הנ"ל פועל על ההורמון טסטוסטרון והופך אותו להורמון אחר בשם DHT .DHT הוא ההורמון שפוגע בזקיקי השערה וגורם לנשירה האנדרוגנית. פרט לכך, DHT יכול לגרום גם להגדלה של בלוטת הערמונית (כמו גם בתרופות פרופסיה ודוטסטריד המטפלות הנשירת שיער ובבלוטת הערמונית).

דקל ננסי למניעת התקרחות

דקל ננסי הוא צמח הגדל באמריקה ושייך למשפחת הדקלים. הוא יכול להגיע עד לגובה של 4 מטרים ובעבר, האינדיאנים בארה"ב נהגו להשתמש במיצויים שונים של הצמח, כדי לטפל באין אונות וכדי להגביר את החשק המיני.

מחקרים הוכיחו כי תמצית מפירותיו של הדקל הננסי מכילה בתוכה חומרים שמדכאים את פעילות שני האנזימים מסוג 5-אלפא-רדוקטאז, ובכך הצמח הנ"ל יכול לשמש כטיפול להגדלה של בלוטת הערמונית וגם להתקרחות, מכיוון שהוא מונע את היצירה של DHT שהוא הגורם לשתי התופעות.

למרות המחקרים המצוינים בפסקה הקודמת, טרם בוצעו מחקרים הבודקים את השפעתו בפועל של הדקל הננסי על בלוטת הערמונית או על נשירת שיער. יש הגורסים כי מחקרים שכאלה טרם בוצעו מכיוון שאין פוטנציאל לרווח כלכלי מהצמח. בגלל החוסר במחקרים, אין אפשרות להגיד האם הדקל הננסי הוא אכן יעיל למניעת נשירת שיער.

למרות החוסר בהוכחות מדעיות לגבי יעילותו של הצמח לטיפול בהתקרחות האנדרוגנית, חברות רבות החליטו לנצל את העובדות הבלתי מוגמרות וכיום תוכלו למצוא בחנויות הטבע השונות כמוסות לבליעה ואף קרמים ומשחות למריחה על הקרקפת שמכילים תוצרים של הדקל הננסי.

המוצרים הנ"ל מבטיחים לסייע לכם להילחם בנשירת השיער, אך מכיוון שאין לכך עדיין שום תוקף מדעי או אישור רפואי, השימוש במוצרים שכאלה אינו מומלץ.

חשוב לזכור כי מוצרים שמקורם מן הטבע אינם תמיד טובים יותר מאשר מוצרים שנרקחו בצורה כימית, כמו התרופה פרופסיה שמאושרת לשימוש בארץ כתרופה למניעת התקרחות גברית.

לחומרים שמקורם בטבע יש לעתים תופעות לוואי רבות וקשות, ולכן מומלץ שלא לרכוש מוצר, אלא אם כן הוא אושר לשימוש למטרה מסוימת על ידי משרד הבריאות.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!