האם נמצאה תרופה לקרחת?

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

יצירת זקיקי שיער מרקמה אנושיתקיימים גורמים רבים לאובדן שיער מהקרקפת, העשויים להשתנות בהתאם למין. מחקרים מראים כי אובדן של עד 100-150 שיערות ליום, הוא תהליך תקין.

שיער אנושי צומח בשלושה שלבים: אנגן, קטגן וטלוגן. אנגן, הוא שלב פעיל בו הצמיחה מתרחשת. קטגן הוא שלב קצר של מחזור השיער הטבעי שבמהלכו השערות נשברות. טלוגן הוא שלב מנוחה. שיערות אשר נושרות במהלך היום, נמצאות בשלב מאוחר במחזור השיער. בדרך כלל כ-10 אחוזים משיער הקרקפת נמצא בשלב טלוגן. שיער זה מאבד את יכולת הצמיחה.

במרבית המקרים, נשירת השיער אינה נקשרת למחלה מערכתית או פנימית, ואף לא כתוצאה מתזונה לקויה. לעיתים קרובות, נשירת שיער תלויה בגורמים גנטיים, היסטוריה משפחתית ותהליך ההזדקנות. יש לציין כי קיימים מצבים בריאותיים, הכוללים מחלות בבלוטת התריס, אנמיה (מחסור בברזל), מחלות עור, כוויות חמורות העלולום לגרום לנשירת שיער.

רופאי עור מתמחים בבעיות עור, שיער וציפורניים ועשויים לספק אבחון וטיפול במקרים של נשירת שיער. עד כה הטיפול שהוצע לאנשים הסובלים מנשירת שיער וקרחת, היה השתלות שיער ותכשירים רפואיים שונים. מחקרים חדשים בתחום, הניבו תוצאות חיוביות.

רקע על המחקר ומטרותיו

תגליות חדשות מפיחות תקווה לפתרון בעיית ההתקרחות. חוקרים הצליחו, בפעם הראשונה, ליצור זקיקי שיער מתאי רקמה אנושית בגוף עכברים. תוצאות אלה עשויות לשמש כדחיפה לגברים הסובלים מנשירת שיער. המדענים טוענים אף כי נשים ואנשים הסובלים מכוויות, ואשר איבדו את שיער גופם, ירוויחו מהעניין.

כחלק מהניסוי, נלקחו תאי עור משבעה תורמים, אשר הושתלו בהמשך הדרך על עור עכברים. התוצאה הייתה צמיחת שיער חדש בחמישה מקרים. הזקיקים החלו לגדול באופן טבעי מהתאים המושתלים. בעקבות הניסוי צוות חוקרים מאנגליה וארצות הברית מתכננים להתחיל בניסויים קליניים בעתיד הקרוב.

עד היום, נעשו מאמצים רבים למצוא פתרון לנשירת שיער והיווצרות קרחת. התרופות הנוכחיות מאטות את תהליך אובדן הזקיקים ומעודדות צמיחת שיערות קיימות, אולם הם אינם מייצרות זקיקי שיער חדשים. בדומה לכך, השתלות השיער המבוצעות, אינן עולות על הממצאים החדשים. במהלך השתלת השיער, נלקח מספר מוגדר של שיערות מהחלק האחורי של הקרקפת לחלק הקדמי.

ממצאי המחקר

הרקמות נלקחו מעורלות תינוקות שנועדו להישלך, במהלך טיפולי ברית מילה שבוצעו באותם התינוקות, בממרכז רפואי בקולומביה. עורלת תינוקות נבחרה כי היוותה אתגר ניסיוני, על מנת לתכנת את שכבת האפידרמיס מחדש, בגוף המושתל.

כאשר החוקרים הצליחו להשתיל את רקמת העור האנושית, הם ראו כי בחמישה מקרים מתוך שבעה, צמחו שיערות בחיות מעבדה. השיער החדש שצמח תאם לDNA האנושי ונשמר כשישה שבועות.

הזקיקים צומחים באופן טבעי מתאים המכונים בשם פפילה עורית. צוות החוקרים הצליח לשבט את התאים ולהשתיל אותם בגוף חיות המעבדה. השתלת הזקיקים עודדה את צמיחת השיער. למעשה, באמצעות טכניקה זאת ניתן יהיה ליצור מספר גדול של זקיקים, מזקיקים בודדים. ההשתלה יכולה להיות זמינה עבור אנשים עם מספר מוגבל של זקיקים, כולל מקרים של נשים הסובלות מנשירת שיער, צלקות, התקרחות ונשירת שיער בשל כוויות.

מחקרים עתידיים

עד כה וטרם פרסום המצאים החדשים, היו מעט מאוד טיפולים רפואיים מוכחים מדעית, לנשירת שיער וקרחת. שמפו, משחות, ויטמינים ומוצרים רבים אחרים שווקו ככלי טיפול. למרבה האכזבה, המוצרים לא סיפקו עד כה מענה יעיל כטיפול לקרחת.

ההערכה היא כי הניסויים החדשים פותחים דלת ומאפשרים לעבור לשלב הבא – שלב הניסויים הקליניים. ממצאי המחקר הם צעד חשוב בדרך למטרה של יצירת עור חלופי המכיל זקיקי שיער שנועדו לשימוש, לדוגמא במקרים של כוויות חמורות.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!