נשירת שיער בגיל הזהב

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער בקרב גברים ונשים בגיל הזהב יכולה להתרחש כתוצאה מגורמים שונים כגון – גנטיקה, מחלות, תזונה לקויה, מתח ואפילו תרופות. יחד עם זאת, הגורם הנפוץ ביותר הינו התקרחות תבניתית תורשתית או "התקרחות אנדרוגנית", המהווה 99% מכלל מקרי ההתקרחות ודילול השיער.

בהתאם להערכות, מאות אלפי ישראלים חווים נשירת שיער, כאשר שני שלישים מתוכם גברים ו- 50% מאלה מעל גיל 50. למרבה המזל, המדע הרפואי הגיע למספר פריצות דרך המסייעות לשמירת השיער הנותר בקרקפת ואף לחידוש חלק מהמחלפות האבודות.

הגורמים לנשירת שיער

על מנת שתוכלו לסייע להקטין את הסיכוי לנשירת השיער בגיל מאוחר, מומלץ לדעת מהם הגורמים לנשירת שיער, אך בנוסף מוטב לדעת גם מה לא גורם לנשירת שיער.

מחקרים שנעשו הגיעו למסקנה כי נשירת שיער תבניתית גנטית אינה נגרמת על ידי סירקולציה דלה בקרקפת, זקיקי שיער אטומים, קרדיות קרקפת מיקרוסקופיות, שמפו לא נכון או חבישת כובעים או קסדות.

בנוסף, מוצרים לטיפול בשיער מסייעים בטיפוח החיצוני, אולם אין להם כל השפעה על תהליך איבוד השיער בגיל הזהב. אז מה כן משפיע על נשירת השיער?

בכל זקיק שערה בגוף מצוי קוד גנטי הקובע את צבע השערה, אורכה המקסימלי, מידת הסתלסלות, קוטר וכדומה. הקוד הגנטי גורם לשיער באזורים שונים בראש להגיב אחרת לשינויים הורמונליים, למרות צמיחתן הזהה. הקוד הגנטי הוא ה- DNA המועבר מההורים והוא זה שיקבע את אופן נשירת השיער.

בינתיים, המדע טרם הצליח לשנות את הקוד הגנטי על מנת למנוע נשירת שיער ועד שיתאפשר – אולי אפילו במהלך שני העשורים הבאים, ניתן בכל זאת לספק טיפול בטוח ויעיל כנגד נשירת השיער בגילאים מאוחרים.

נשירת שיער בקרב נשים וגברים

מנגנון נשירת שיער אצל גברים מובן טוב יותר מהתהליך הדומה אצל נשים: ההתקרחות התבניתית הגברית נקבעת על ידי שילוב גורמים גנטיים ואנדרוגניים – ובפרט ההורמונים הגבריים דהידרוטסטוסטרון (DHT) וטסטוסטרון. בניגוד לדעה המוקדמת, כיום ידוע כי הנטייה להתקרחות בגברים יכולה להיות תוצר של תורשה גנטית מכל צד במשפחה.

נשירת השיער הגברית יכולה להתחיל בכל זמן בשלב הבגרות המינית, בדרך כלל לקראת סוף שנות ה"עשרה" ותחילת שנות העשרים. התקרחות תבניתית טיפוסית מתחילה כדילול ונסיגה של קו השיער ויכולה להתקדם במהלך השנים או העשורים למראה 'טבעת נזירית' של השיער.

אצל נשים, נשירת השיער מתרחשת בתבנית שונה במקצת ובזמן התחלה שונה. לרוב, נשירת השיער התבניתית מתחילה בסוף שנות הארבעים ועד שנות ה- 50, לרוב ללא נסיגה של קו השיער.

חלק מהנשים חוות רק דילול בצפיפות השיער בחלק העליון של הקרקפת ואצל חלקן נוצר דילול באזורים נרחבים יותר או בכל הקרקפת. המדע טרם פיענח את הגורמים לנשירת שיער אצל נשים, אולם ההשערה היא כי קיים קשר לשינויים הורמונליים לקראת המעבר לגיל הזהב.

כפי שצוין קודם, תהליך התקרחות גברית מובן טוב יותר: כחלק מתהליך הזקנה, זקיקים 'רגישים גנטית' בקרקפת מתחילים להצטמק בנוכחות רמות נורמליות של הורמון DHT (דהידרוטסטוסטרון). הזקיקים הללו, המצויים בקו השיער הקדמי ונמשכים לחלק העליון ולכתר הראש – מצטמקים ומייצרים שיער דק יותר וחסר צבע.

כמו כן, הורמון ה- DHT משפיע על מחזורי הצמיחה של הזקיקים וגורם להם ליצור שיער קצר יותר ויותר – עד שהזקיקים בסופו של דבר 'מתים'. זו הנקודה בה ייצור השיער מופסק לחלוטין באותם זקיקים ונוצרות צלקות מיקרוסקופיות.

שיער המצוי בצדי הראש ובחלק האחורי התחתון שלו הינו יחסית קבוע, שכן הזקיקים באזורים אלו אינם רגישים להשפעות ה- DHT ומסיבה זו, כמעט אצל כל הגברים החווים התקרחות, נשירת השיער מסתיימת באותה תבנית – ומכאן השם: התקרחות תבניתית גברית.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!