נשירת שיער בהריון

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

מצב של נשירת שיער אצל נשים מתקשר בדרך כך למצב הנפשי של חרדה, אך אין צורך להיכנס לפאניקה, אם את בהריון ושיער ראשך נושר – הרי זה עניין טבעי לחלוטין. הסיבה לכך היא השינויים ההורמונאליים המתרחשים בגוף בתקופת ההיריון וגם לאחריו.

סיבות לנשירת שיער בתקופת ההיריון

התקרחות במהלך תקופת ההיריון וכן נשירת שיער לאחר לידה נקשרים לפעילות ההורמונאלית אשר מתרחשת בגוף. בדרך כלל מדובר בפעילות יתר או באי פעילות תקינה של בלוטת התריס. במידה ואכן אובחן אצל הרופא כי מדובר בבעיה בבלוטת התריס, טיפול תרופתי ירפא את הדבר ונשירת השיער תופסק.

במידה ולא מדובר בבעיה של בלוטת התריס, הגורמים לנשירת השיער בהריון יכולים לנבוע מחוסר של ויטמינים ומינרלים, מאחר והעובר זקוק לכל אלה בתקופת גדילתו ברחם. לשם כך, מומלץ לקחת תוספי ויטמינים המותאמים לאישה ההרה וכדאי אפילו להתייעץ עם תזונאית להתאמת תפריט עשיר ובריא.

סיבה נוספת יכולה להיות פשוט העובדה כי הגוף חווה שינויים רבים, ובחודשים שלאחר הלידה מחזוריות צמיחת השיער תשוב למצבה הטבעי.

איך מונעים נשירת שיער בתקופת ההיריון

קודם כל יש לבדוק אצל הרופא האם מדובר בבעיה של תפקוד בלוטת התריס או מחסור בויטמינים. זאת ניתן לקבוע בבדיקת דם פשוטה. מעבר לכך חשוב מאוד להקפיד על תזונה בריאה ועשירה במהלך תקופת ההיריון. יש להקפיד על אכילת פירות וירקות שעוזרים לצמיחת השיער ולחיזוק זקיקי השערה. בנוסף כדאי להשאיר את השיער במצב רפוי ולא לאסוף אותו בחוזקה או לעשות תסרוקות העלולות להכביד על שורשי השערה ולתלוש אותה.

כמו כן חשוב מאוד להקפיד על שתייה של מים החיוניים גם לצמיחת השיער. אפשרות נוספת היא לעשות עיסויים לקרקפת עם שמני רוזמרין, לבנדר וקורנית בשילוב של שמן זית אשר אמורים לעורר את זרימת הדם לזקיקי השיער.

מאחר ומדובר בתקופה רגישה, לא מומלץ לקחת כדורים לטיפול בנשירת שיער או טיפולים כימיים אשר עלולים לחלחל אל תך מערכת זרימת הדם של הגוף. בכל מקרה שכזה, מומלץ להתייעץ עם הרופא בטרם ניגשים לעשות תהליך כימי בשיער.

כיצד לטפל בשיער בזמן ההיריון

מעבר להיבט הרפואי ולטיפול באמצעות ויטמינים, ניתן לטפל בנשירת שיער בתקופת ההירון גם באמצעים אסתטיים על מנת להעניק מראה שיער בריא ומטופח גם בתקופת ההיריון. ניתן, למשל, לשנות את התסרוקת. תספורת קצרה תהיה עדיפה ותשווה מראה מלא לשיער וגם תעניק תחושה של ביטחון ורעננות במראה הכללי.

יחד עם זאת, מומלץ להימנע משימוש בג'ל וקרם לחות על מנת לאפשר לשיער הראש לנשום. שמפו ומסכות מחומר הקארטין יעניקו לשיער מראה בריא ומבריק.

בנוסף, יש לקחת בחשבון, כי סירוק השיער כשהוא רטוב גורם לו להישבר, לכן, יש ליבש את השיער בעדינות ולהבריש אותו ברכות על מנת שלא לגרום לתלישה של שיערות. במידה ומייבשים את השיער בפן, מומלץ להשתמש בדרגת הקור ולא בדרגה החמה ביותר.

מתי השיער יחזור לצמיחה תקינה

אם את סובלת מנשירת שיער בתקופת ההיריון, ברגע שהמערכת ההורמונאלית של הגוף תחזור לעצמה, תיפסק נשירת השיער. סביר להניח שזה יקרה בערך חצי שנה לאחר הלידה.

חשוב לדעת כי גם בתקופה שלאחר הלידה וגם בתקופת ההנקה, עלולות נשים לסבול מנשירת שיער וזאת בשל מחזור בויטמינים, שינויים הורמונאליים ושינויים נפשיים. על כן, חשוב מאוד להקפיד על תזונה עשירה ובריאה אשר מעודדת את בריאות הגוף וחוזק השערה וכן מומלץ להקפיד על ויטמין B12 וויטמין B6 ומזונות שעשירים בברזל ואבץ.

אולי יעניין אותך גם:

נשירת שיער לאחר הפלה – מה אפשר לעשות על מנת לחזק את השיער?

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!