הקשר בין נשירת שיער לסוכרת

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

הקשר בין נשירת שיער לסוכרתקיים קשר מובהק בין סוכרת לנשירת שיער. חלק מהנשים עשויות שלא להיות מודעות לסוכרת, ואובדן השיער מהווה את אחד הסימנים הראשונים למחלה. מאמר זה מתבונן על תסמיני מחלת הסוכרת, הסיבה לנשירת השיער, ושיטות ההתמודדות.

נשירת שיער כתסמין לסוכרת

הנתונים הסטטיסטיים האחרונים, שהתקבלו מ-24% מקרי הסוכרת, הגיעו לאבחנה זו. סוכרת גורמת לנשירת שיער כתוצאה משפע סיבות, כולל תנגודת לאינסולין; טרום סוכרת; ועמידות לאינסולין. תנגודת לאינסולין גורמת לתסמינים הכוללים לחץ דם גבוה, עייפות ורעב. זהו "מעגל קסמים" בו רמות האינסולין המוגברות והעלייה במשקל מחמירות את העמידות לאינסולין.

בסופו של דבר, מתפתח מצב זה לטרום סוכרת, הניתנת לזיהוי באמצעות רמות גלוקוז מוגברות בדם. תוצאות מחקרים מוכיחות את העובדה לפיה נשים עם תנגודת לאינסולין נמצאות בסיכון לאובדן שיער, כך שכשמתרחשת נשירת שיער שאינה מוסברת, יש להתייעץ עם הרופא לגבי אפשרות התסמין לסוכרת.

הסיבות לנשירת שיער כתוצאה מסוכרת

למרבה הצער, הסיבות לנשירת שיער הקשורה לסוכרת מסובכות ומגוונות, כך שאיתור הגורם המדויק הגורם לבעיות עשוי להיות מורכב. לכן יש להתייעץ עם הרופא לגבי השינויים הבריאותיים הדרושים ושיטות הטיפול.

הסיבות האפשריות לקשר בין נשירת שיער לסוכרת הן:

לחץ פיסי – הסוכרת משפיעה על הגוף באופן משמעותי, ולכן מתרחש מתח פיסי עצום, אותו אין לבלבל עם מתח נפשי, המשבש את המחזור הרגיל של צמיחת השיער.

הורמונים – תהליך ההתחדשות של זקיקי השיער עשוי להיות מושפע באופן שלילי כתוצאה מתנודות ברמות ההורמונים.

לחץ דם נמוך – סוכרת עלולה לגרום לנזק לכלי הדם, במצב המקשה על אספקת החומרים המזינים הדרושים לרקמות ואיברי הגוף. כשזקיקי השיער אינם מקבלים את החומרים המזינים להם הם זקוקים, צמיחת השיער מושפעת, ועלולה להתרחש נשירת שיער.

זיהומים – רמות סוכר גבוהות בדם משפיעות על המערכת החיסונית של הגוף, ואנשים הסובלים מסוכרת נוטים יותר לזיהומים, כך שגופם חסר את היכולת להילחם בזיהום. זיהומים משבשים מחזור בריא של צמיחת שיער.

מתח נפשי – סוכרת היא מצב מתמשך ואנשים הסובלים מהמחלה מושפעים מלחץ ההתמודדות עימה, במיוחד בהתחלה. מתח נפשי עשוי לגרום לנשירת שיער.

תרופות – חלק מהתרופות לסוכרת עשויות לגרום לנשירת שיער אצל אנשים מסוימים.

מחלות בלוטת התריס – מצב זה די נפוץ בקרב אנשים הסובלים מסוכרת, אך הוא ניתן היטב לטיפול.

ירידה מהירה במשקל – באבחנת סוכרת, הרופא ממליץ על תזונה בריאה ופעילות גופנית, העשויה לגרום לאובדן משקל משמעותי, שנחשב, כמובן, להישג טוב. הבעיה היחידה היא שהרזיה מהירה גורמת לעיתים לנשירת שיער מוגברת. החדשות הטובות הן שהשפעה זו עשויה להיות זמנית.

התמודדות עם נשירת שיער הקשורה לסוכרת

אם סוכרת היא הגורם היחיד לנשירת שיער, מדובר בבעיה זמנית הניתנת לטיפול. עם תחילת הטיפול, ההורמונים מתחילים לתפקד שוב כראוי, ומחזור צמיחת השיער מתחיל להתיישב ולשוב לשגרה, אם כי בקצב מעט איטי יותר מהרגיל. הצעדים החיוביים בהם ניתן לנקוט על מנת לטפל בבעיה כוללים:

אכילת מזונות הידועים בקידום צמיחה בריאה של שיער – הרופא או תזונאית מסייעים בהרכבת תכנית תזונה מומלצת המתאימה לסוכרת ומשפיעה על בריאות השיער.

שינוי תרופות – יש להתייעץ עם הרופא לגבי שינוי התרופות לסוכרת, כשאלו גורמות לנשירת שיער כתופעות לוואי. יתכן שיהיה צורך לשנות את המינון או המותג.

תוסף ביוטין – ניתן להתייעץ עם הרופא לגבי נטילת תוסף זה, שכן אנשים הסובלים מסוכרת חווים לעיתים רמות ביוטין נמוכות.

פעילות גופנית – יש להקפיד על שפע פעילות גופנית, המחיתה את רמות הסוכר בדם, משפרת את אספקת החמצן לתאי הגוף, כולל זקיקי השיער, ומובילה לצמיחת שיער.

טיפול מינוקסידילמתאים לנשירת שיער חמורה במיוחד, ויש להתייעץ עם הרופא לגבי התאמת תרופה זו.

שיטות הסוואה – ניתן לנסות שיטות שונות כגון תוספות שיער או חומרי מילוי המשפרים את מראה השיער הדליל.

גוון השיער – גוונים מסוימים עשויים להתפיח את מראה השיער ולגרום לו להיראות עבה יותר.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!