האם קשקשים גורמים לנשירת שיער

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

הקשר בין קשקשים לנשירת שיעררבים מאתנו מכירים את תופעת הקשקשים הלבנים הקטנטנים שמופיעים בקרקפת. קשקשים או כפי שהתופעה נקראת באופן רשמי- קשקשת, אינם מוגדרים כמחלה, אלא הם תהליך טבעי. קשקשים מופיעים על הקרקפת כאשר העור משיל את תאיו המתים במהירות רבה ובכמות גדולה מהנורמה.

תופעת הקשקשים עשויה להגיע בכל שלב בחיי האדם ובכל גיל, אולם היא נפוצה יותר בשלהי גיל ההתבגרות ואצל אנשים עם שיער שמן או עם עור שמן. קשקשים נדירים בחודשי הקיץ ונפוצים בחודשי החורף.

קשקשים בשיער עלולים להיגרם לפעמים בגלל פטריה שנמצאת באופן טבעי על גבי עור הקרקפת. עם התרבות הפטרייה מתחילות להיווצר מושבות פטרייתיות על הקרקפת ואז מופר האיזון הנורמלי שישנו במצב תקין.

עור הקרקפת חש שהוא מותקף, ובתגובה הוא מייצר תאים בכמות מוגברת מהרגיל. בעקבות ההתמודדות עם הפטרייה לא נשאר מספיק זמן כדי שהתאים המתים יתמוססו כמו שהם בדרך כלל מתמוססים, ואז הם נדבקים זה לזה והופכים להיות קשקשים לבנים בולטים למראה.

סוגים שונים של קשקשים

ישנם שלושה סוגים שונים של קשקשים:

  • קשקשת עונתית – קשקשים זעירים בכמות קטנה דמויי פתיתי שלג. הם מופיעים בעת עונות מעבר.
  • קשקשת יבשה – זוהי תוצאה של קילוף מהיר של העור בקרקפת אשר נגרם כתוצאה מיובש מוגזם של העור. סוג נפוץ מאוד של קשקשים שנמצאים על עור קרקפת יבש או רגיל. פטרייה שעל הקרקפת אינה משפיעה על היווצרותם והם יכולים להיגרם כתוצאה מחוסר לחות בעור.
  • קשקשת שומנית (סבוריאה) – כאשר עור הקרקפת שמן במיוחד הקשקשים עלולים להיווצר. הקשקשים לא נושרים אלא מתערבבים בשומן שעל הקרקפת ונדבקים אליה.

קשקשים ונשירת שיער

כאשר עור הקרקפת סובל מיובש קשה, שורשי השיער עלולים להיות יבשים יותר ולהצטמק, עד כדי כך שצמיחת השיער נפגעת והשיער נושר. כאשר ישנה קשקשת שומנית שבה השיער והקרקפת אינם מטופלים כמו שנדרש, בריאותו של שיער הראש נתונה בסכנה. הסיבה לסכנה היא שהקשקשים מסוגלים לחסום את פתחי היציאה של השערה, לחנוק את השורש שלה וכך נגרם מצב של נשירת שיער מהראש.

פגיעה בתפקודו התקין של עור הקרקפת משפיעה תמיד על מצב שיער הראש ועל היכולת שלו להחזיק מעמד למשך זמן או אפילו על יכולתו לצמוח. אם זקיק השערה נחנק או נחסם על ידי הפרשות שומניות מעור הקרקפת, עלולה להיווצר נשירה מוגברת של שיער הראש, ועלולה להיות פגיעה משמעותית ביכולת הצמיחה המחודשת של שערות חדשות.

טיפול בבעיה

בתופעה של קשקשים ובבעיות של חוסר איזון בעור הקרקפת חשוב מאוד לטפל בצורה תמידית על מנת למנוע את כל ההשפעות השליליות על מראה השיער ועל מצבו הבריאותי. טיפול נכון בקרקפת יכול למנוע הופעה של קשקשים, תופעה של התדרדרות מצב העור ותופעה של דלקות וזיהומים.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!