קנדידה ונשירת שיער

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער היא תופעה טריקית. באופן נורמאלי, קנדידה ונשירת שיערכמעט לכל אדם נושר שיער והשאלה המכרעת היא כמה שיער נושר ומתי. לא מדובר בהתקרחות גברית שהיא תופעה גנטית שלא ניתן למנוע, וגם לא במוטיבים גנטיים בהתקרחות הנשית. אישה שסובלת מנשירת שיער משמעותית, כזו שנגרמת ללא התגרות בשיער – סירוק אגרסיבי או משיכה – ייתכן והיא סובלת מפטריית קנדידה פעילה.

מהי קנדידה

קנדידה היא פטריית שמר שמתבייתת במערכת העיכול מיום לידתו של אדם והלאה לאורך חייו. למעשה במצבה הרדום היא אינה מקבלת ביטוי מובחן בתפקודים השונים של מערכות הגוף.

קיומה מוצדק כחלק ממערך של בקטריות ושמרים הנמצאים בפלורה של מערכת העיכול ושומרים עליה. אלא שמגוון סיבות מעוררות את הפטרייה לשנות את המבנה שלה לצורה חוטית שמאפשרת לה להיצמד לדופן המעי, להתחזק ולהתרבות.

כיצד משפיעה הקנדידה על נשירת שיער

  • קנדידה מעכבת ספיגת וויטמינים ומינרלים בדם

בזמן ששמרי הקנדידה חודרים את דופן המעי ונכנסים למערכת העיכול, הם מפרישים רעלניים שמעכבים ספיגת מרכיבי מזון שונים בדם. מתחיל תהליך של מחסור בוויטמינים ובמינרלים ברקמות גוף שונות. גוף שסובל מחוסר איזון תזונתי יבטא את מצוקתו בין השאר בנשירת שיער.

מרכיבים תזונתיים שנחוצים למניעת נשירת שיער: אבץ, ברזל, נחושת ויטמין A, ויטמין B7, ויטמין B12, וויטמין C. כאשר ספיגת וויטמינים אלו במערכת הדם לקויה, סביר להניח שתמשיך ותתרחש נשירת השיער.

  • קנדידה מעוררת מצבי לחץ וחרדה

ישנה הזנה הדדית בין קנדידה ומצבי לחץ קיצוניים. אחת הסיבות להתעוררותה של הקנדידה היא לחץ. לחץ ודיכאון מוזנים מחוסר איזון הורמונלי שמקורותיו שונים, ביניהם בעיות בבלוטת התריס, חוסר איזון סוכרי וחוסר איזון ברמות האדרנלין בדם.

מתקיימת כאן מערכת סגורה – הקנדידה מעוררת בעיות פיסיולוגיות, אלו מעוררות בעיות הורמונאליות הגורמות בין השאר לנשירת שיער, חוסר איזון הורמונאלי ותזונתי מעודד את התעוררות שמרי הקנדידה ואת החמרת הבעיות הפיזיולוגיות וחוזר חלילה. אתר קנדידה פרי מציע מידע מורחב בנושא הקשר בין קנדידה לנשירת שיער

לשיער מחזורי צמיחה – שנתיים צמיחה ושלושה חודשים מנוחה שלאחריה השיער נושר. אנחנו ניצלים ממופעים של התקרחות, מכיוון שכל שערה נמצאת בשלב אחר של מחזור חיים. אולם במצבי לחץ, אחוז גבוה של זקיקי שיער נכנס באחת למצב של מנוחה שלאחריו, באופן טבעי, השיער נושר. נשירה כזו מורגשת, מביכה ומגבירה את מצב הלחץ ובעקבותיו את ההתקרחות.

שבירת מעגל: קנדידה – חוסר איזון תזונתי – לחץ – נשירת שיער

ישנם מספר גורמים לפעילות מוגברת של שמרי הקנדידה:

  • אנטיביוטיקה.
  • תזונה עשירה בסוכרים ופחמימות.
  • שינויים הורמונאליים ביניהם: בעיות בבלוטת התריס, גיל, מתח, גלולות למניעת היריון ועוד.
  • מערכת חיסונית חלשה.

החלשת פטריית הקנדידה

בכדי לשבור את המעגל שנקודת המפגש שלו היא הקנדידה ונשירת השיער, צריך ל"הרע" את התנאים הסביבתיים בהם משגשגת הקנדידה. זהו תהליך מתמשך משום שהקנדידה כבר קיימת במערכת הדם וכבר הגיעה למערכות גוף שונות שם כבר עוררה את התהליך שתוצאתו בין השאר היא נשירת השיער. לכן צריך סבלנות רבה והתמדה.

הצעה למערך טיפולי

מוצעים טיפולים שונים למיגור פטריית הקנדידה הפעילה. טיפול אפקטיבי יכול להיות זה שישלב בין תזונה, דיקור סיני שידוע כמועיל מאוד להחלשת קנדידה ותוספי תזונה.

תזונה מרעיבת קנדידה

  • הפסקה מוחלטת של צריכת סוכרים, מזון מעובד, קמחים פחממות אחרות.
  • כדאי לאכול כמה שיותר ירקות לא עמילניים: ירק ירוק, פלפלים, חצילים, נבטים גזרים עגבניות מלפפונים וכדומה.
  • להרבות בשתיית מים ולהימנע ממשקאות מתוקים, חריפים ומקופאין.
  • מומלצת אכילת מזונות עתירי חלבונים: דגים, בשר, אגוזים, קטניות, ביצים, סויה.
  • אכילת מוצרי חלב עיזים וכבשים.
  • צמחי מרפא ותוספי תזונה אנטי פטרייתיים: כמוסות שום, שמן אורגנו, חומצה קפרילית (מפרי הקוקוס).
  • חיזוק המערכת החיסונית: נוגדני חמצון, אבץ, ויטמין B , איכניצאה.
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!