נשירת שיער כתוצאה מטיפולי כימותרפיה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

סרטן היא שם כללי למספר של מחלות ממאירות, אשר מתרחשות עקב פגיעה בתאים, רקמות ואיברי הגוף. מחלת הסרטן הינה מחלה קשה, אשר ללא טיפול בזמן וטיפול מתאים עלולה לגבות מחיר כבד.

באופן כללי, הטיפול במחלת הסרטן תלוי במספר גורמים: סוג הסרטן, באיזה איבר או איברים פגע, האם שלח גרורות לאיברים אחרים ואם כן לאילו, באיזה שלב התגלה הסרום, גיל האדם, האם סובל ממחלות נלוות ועוד. באופן כללי, מרבית מחלות הסרטן מטופלות בעזרת טיפולי כימותרפיה.

כימותרפיה

טיפול בכימותרפיה נעשה בבית חולים, לאחר התאמת התרופות הכימותרפיות המתאימות למטופל באופן ספציפי. תרופות אלו הינן תרופות כימיות הידועות גם בשם תרופות ציטוטוקסיות.

מטרת הטיפול הכימותרפי באופן כללי, הוא להשמיד את התאים הסרטניים (הממאירים), אשר גרמו להרס התאים הבריאים ולגידול הסרטני.

במרבית המקרים טיפולי כימותרפיה משלבים בתוכם מספר תרופות כימותרפיות וכמו כן, חלק גדול מהטיפולים במחלת הסרטן משלב בנוסף לטיפול הכימותרפי גם טיפול ביולוגי, טיפול הורמונאלי או טיפולי רדיותרפיה (הקרנות).

חשוב לציין, כי למרות הטיפולים הרבים הניתנים לחולי הסרטן, לא תמיד ניתן להשיג ריפוי באופן מלא. את טיפולי הכימותרפיה ניתן לתת לפני ניתוח להסרת גידול במטרה להקטינו, טיפול זה נקרא טיפול ניאו אדגובנטי או כטיפול לאחר הניתוח.

טיפולי כימותרפיה – תופעות לוואי

לצערנו הרב, לטיפולי הכימותרפיה ישנן תופעות לוואי רבות וקשות. בין תופעות הלוואי הנפוצות ניתן למצוא: הפרעות בדרכי העיכול (לדוגמא: שלשולים, הקאות, עצירות), פצעים בפה, הפרעות בספירת הדם, פגיע בריריות ועוד. אחת מתופעות הלוואי הנפוצות, היא נשירת השיער בגוף ובראש המטופל.

טיפולי כימותרפיה גורמים לנשירת שיער

כאמור, אחת מתופעות הלוואי הנפוצות מטיפולי כימותרפיה היא תופעת נשירת שיער באופן חלקי או מלא. הטיפול הכימותרפי גורם בין היתר לקצב התרבות מהיר ואבנורמלי מהרגיל של תאי השיער בגוף האדם, עקב כך, מתרחשת תחלופת שיער מהירה יותר, מה שגורם לנשירת שיער. חשוב לציין, כי לא בכל טיפולי הכימותרפיה מתרחשת תופעת לוואי זו. חלק מהטיפולים הכימותרפיים גורמים לנשירת שיער מהירה, חלק לנשירה קלה ואיטית. במרבית המקרים, נשירת השיער תחל כשבועיים לערך לאחר התחלת הטיפול הכימותרפי.

נשירת שיער עקב הטיפולים הכימותרפיים, גורמת מלבד לתופעת לוואי הפיזית, גם לתחושות ורגשות קשים אצל המטופלים. אם עד כה, הסביבה לא הייתה מודעת לכך שהאדם חולה, מעתה כולם ידעו את סודו. נשירת שיער יחד עם תסמינים כגון: רזון ועור לבן, הפכו לסמל של מחלת הסרטן. כל שהחולה סובל לא רק מהמחלה אלא גם מהתחושות הקשות שאופפות אותו עקב מבטי הסביבה והתחושה הכבדה, שמעתה כולם יודעים – אי אפשר להסתיר יותר את המחלה.

חשוב לדעת, בסיום טיפולי הכימותרפיה, השיער יחזור לצמוח באופן נורמאלי במרבית המקרים (לרוב כחודשיים-שלושה לאחר סיום טיפולי הכימותרפיה ).

התמודדות עם נשירת שיער

לפני התחלת טיפולי הכימותרפיה, יסביר האונקולוג את תופעות הלוואי הצפויות. חלק מהחולים מעדיפים להסתפר לפני תחילת הטיפולים ובכך בעצם הם מתמודדים טוב יותר עם המצב. בנוסף, ניתן לרכוש פאה אשר תואמת את השיער ומעצם כך, מרגע שהנשירה התחילה, חובש האדם את הפאה, מ שגם עוזר לו להרגיש טוב יותר עם עצמו וגם עוזר להסתיר את ההתקרחות.

מומלץ לחפוף את השיער בשמפו עדין ומיוחד (לדוגמא שמפו לתינוקות) בנוסף, מומלץ להימנע משימוש בצבע לשיער, ספריי, מייבשי שיער וכדומה. חלק מהמטופלים מעדיפים לקשור מטפחת על ראשם או לחבוש כובע. בהרבה מחלקות אונקולוגיות בבתי החולים הפזורים בארץ, ניתן לתרום שיער לחולי סרטן להכנת פאות משיער טבעי.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!