כך תשמרו על השיער שלכם בקיץ

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

כך תשמרו על השיער שלכם בקיץהקיץ מבשר לנו הרבה דברים טובים כמו ים, חופש ופירות עסיסיים. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהחיסרון העיקרי שלו: השמש הקופחת והלחות המעיקה. אף על פי שהשמש מספקת לנו את ויטמין D החיוני, חשיפה מוגזמת לשמש גורמת יותר נזק מאשר תועלת. ידוע שהשמש גורמת לעורנו להיראות שזוף יותר (או שרוף), אך מה עובר על השיער שלנו בקיץ?

נשירת שיער בקיץ

שיער ראשנו נושר כל העת. בכל יום אנו מאבדים באופן נורמאלי בין 50 ל-100 שערות. אולם לעיתים אנו סובלים מנשירת שיער מוגברת, יותר ממאה שערות ביום, מסיבות שונות כגון שינויים הורמונאליים, מחלה, תורשה, לידה, חוסרים תזונתיים ועוד.

אחת הסיבות לנשירת שיער היא שינויים במזג האוויר, ובפרט עונת הקיץ. השמש גורמת לשיער להיות יבש, מפוצל, שבור, חסר ברק ודליל. אנשים רבים סובלים מנשירה מוגברת של שיער בקיץ. מה הגורמים לכך?

בקיץ ראשנו חשוף לחום קיצוני ולקרינה אולטרא סגולה בכמות רבה, ובפרט בשעות הצהריים החמות. הקרינה האולטרא סגולה פוגעת בשכבות החיצוניות של העור, ובכללן הקרקפת וגורמת לקשקשים, לפגיעה בשורשי השיער ולנשירה מוגברת. לפי הרפואה הסינית הכליות והריאות אחראיות על איכות השיער והחום הכבד בקיץ מחליש את הכליות וגורם לאידוי רב של מים בגוף ולכן הנשירה רבה יותר.

בנוסף לנזקים הנגרמים לשיער ישירות מהשמש, בקיץ השיער חשוף גם לנזק ממימי הים והבריכה. בריכות השחייה מכילות כלור המזיק לשיער ופוגע ברכות ובברק שלו. מי הים עשירים במלח הגורם לנקבוביות שבעור להיסגר. השילוב שבין השמש החזקה לרחצה בים או בבריכה רק מחמיר את הנזק, ולכן אנו מרגישים לאחר הרחצה שהשיער נוקשה, יבש, שבור ואינו נעים למגע.

מכיוון שבקיץ מתקלחים יותר, לעיתים מתקבל רושם מוטעה שישנה יותר נשירה בקיץ, אולם החפיפה עצמה אינה גורמת לנשירה, אלא השערות שממילא נשרו ונשארו על הקרקפת פשוט יורדות בעת החפיפה והסירוק.

כיצד ניתן להפחית את נשירת השיער בקיץ

  • כיסוי הראש – בקיץ חשוב לכסות את הראש בעת חשיפה לשמש לא רק כדי למנוע התייבשות ולהגן על העור, אלא גם כדי להגן על השיער והקרקפת. הקרינה הרבה והחום לא מיטיבים עם השיער וגורמים לו להיראות יבש וקשה. לפיכך חבישת כובע יכולה להועיל ולמנוע את הנזק הנגרם לשיער. עם זאת חשוב לשים לב שלא לשים כיסוי ראש הדוק מדי שלא יאפשר לשיער "לנשום" כי זה מחליש את השיער.
  • חיזוק השיער – ישנן דרכים שונות לחזק את השיער באמצעות מסכות שונות. אם אתם סובלים מנשירת שיער בקיץ כדאי שתנסו להיעזר במסכות אלו. דוגמה למסכה טבעית מחומרים ביתיים: לערבב כף דבש, כף שמן זית, ביצה אחת וחצי כוס מיץ בצל, למרוח על הקרקפת ולשטוף במים פושרים לאחר חצי שעה.
  • לחות לשיער – כדאי להזין את השיער בחומרים ובתכשירים טבעיים כדי לשמור על הלחות שלו.
  • תזונה – תזונה טובה היא הדרך הטובה ביותר להועיל לשיער ולחזק אותו לטווח ארוך. כדאי לצרוך שומנים מאיכות טובה ולהפחית צריכה של שומן רווי המצוי למשל במרגרינה ובבשר שמן. צריכה של אומגה 3 הנמצא בעיקר בדגים כמו סלמון וטונה ובפשתן טחון וכן צריכת פרוטאין המצוי במוצרי חלב ודגים מועילים מאוד לשיער. בנוסף יש להקפיד על צריכה נאותה של חלבון מלא (המצוי במוצרים מהחי, אגוזים ובשילוב של קטניות ופחמימות מלאות), ולוודא שאין מחסור בויטמינים ומינרלים. גם הפחתה של צריכת הסוכר, למרות הפיתוי הרב שבגלידות ובארטיקים, תועיל לעצירת הנשירה.
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!