נשירת שיער כתוצאה מדיאטה חריפה

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער כתוצאה מדיאטה חריפהכולנו חולמים להיות רזים יותר וחטובים יותר, אין על כך עוררין, אולם מה קורה כאשר החלום מתגשם אבל אנחנו עדיין לא שבעי רצון? מה קורה כאשר המאבק שלנו בניסיון לרדת במשקל יוצא משליטה?

ירידה של כמות רבה במשקל או ירידה במשקל בזמן קצר מאוד, יכולה להוביל להתפתחות של חוסרים תזונתיים, שלהם סימפטומים בריאותיים ואסתטיים רבים.

נוצר מצב בו רצינו להוריד במשקל בשביל להיראות טוב, אבל בסופו של דבר הירידה הקיצונית והלא בריאה במשקל גורמת לנו להיראות אפילו יותר גרוע, מכיוון שאנו מחסירים מהגוף שלנו דברים שלהם הוא זקוק.

דיאטה, תת תזונה ונשירת שיער

ישנם ארבעה מרכיבים חיוניים המספקים לגופנו את כל חומרי הבניה הדרושים לו- מדובר באבות המזון: חלבונים, פחמימות, שומנים וקבוצה רביעית של חומרים הכוללת ויטמינים ומינרלים
(מלחים). כאשר אנחנו עושים דיאטה אנחנו מקצצים בכמויות אבות המזון שאנחנו מכניסים לגופנו וכאשר אין בקרה על הפחתה זו בכמויות המזון, הגוף שלנו סובל מהתוצאות.

דיאטה קיצונית המכונה בשפת העם "דיאטת כאסח" הופכת לצערנו להיות יותר ויותר נפוצה. נשים צעירות (בעיקר) המעוניינות להיפטר במהירות מכמה קילוגרמים עודפים, מצמצמות בצורה דרסטית ובלתי מבוקרת את כמות הקלוריות שהן צורכות ובכך מאבדות אבות מזון חשובים החיוניים לבריאותם.

הגוף מפרש את החסך הקלורי הזה כמצב של רעב וכדי להגן על האיברים החיוניים כמו לב, ריאות, כבד ומוח, הוא סוגר את האספקה לחלקי הגוף שאינם חיוניים לקיום בסיסי. כתוצאה מכך אנו רואים סימנים של תת תזונה כאשר העיקריים שבהם הם:

  • נשירת שיער קיצונית בגלל הפחתה באספקת הדם וחומרי המזון לקרקפת.
  • יובש בעור ובהמשך קילוף שלו.
  • הופעה של ציפורניים חלשות, מפוצלות ובהמשך פטרת של הציפורן.
  • אנמיה וחולשה.
  • הפסקת המחזור החודשי אצל נשים.

הופעה של אחד או יותר מהסימנים הנ"ל צריכה להדליק נורה אדומה אצל האדם שסובל מהם או אצל הסובבים אותו. הצעד הראשון שיש לעשות הוא לפנות לרופא המשפחה ולבצע בדיקות דם כלליות בכדי לברר מהו הגורם לבעיה.

שיער ראשנו זקוק לאיזון בין כל 4 קבוצות אבות המזון בכדי לצמוח ולהיות בריא וחזק. קיצוץ גדול מידי בכמות השומן בדיאטה מוביל לקרקפת יבשה שמתקשה להחזיק בתוכה את השערה ולכן השיער נושר. חוסר בויטמינים ומינרלים גורם לאנמיה שמובילה לירידה באספקת הדם לשורש השערה, בעיה כזו מונעת מהשורש לקבל את החומרים המזינים אותו ומאפשרים לו לצמוח מה שמוביל שוב לנשירת שיער.
השערה עצמה היא סיב שמבנהו מבוסס על חלבונים. צריכה לא מספקת של חלבונים בדיאטה יוצרת שיערה חלשה שנוטה להתפצל ולהישבר.

טיפול בנשירת שיער באמצעות תזונה נכונה

הפתרון העיקרי לבעיה הוא חזרה לתזונה נכונה ובריאה. אם עדיין קיים צורך בריאותי או אישי להוריד במשקל, ניתן לעשות זאת בצורה בריאה מבלי לגרום לחוסרים תזונתיים. כדאי מאוד לפנות לייעוץ אצל דיאטנית בכדי להרכיב תפריט שיכיל את כל אבות המזון הנחוצים, ובכל זאת יכלול הגבלה של מספר הקלוריות הנצרכות בכדי להמשיך בתהליך הירידה במשקל, אם יש בכך צורך.

התפריט החדש שעל הדיאטנית לבנות צריך להיות עשיר במזונות המכילים ויטמינים ומינרלים, בעיקר: אבץ, ברזל, ויטמין B, A, C ו-K. מזונות שיכולים לספק לנו את החומרים הדרושים לחיזוק וצמיחה מחודשת של השיער הם: דגים, ירקות עלים ירוקים, אגוזים, דגנים מלאים ופירות- בעיקר פירות הדר. אם המזון עצמו אינו מספק את החומרים הנ"ל בכמות הרצויה, ניתן לרכוש תחליפים בבתי המרקחת.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!