נשירת שיער בעונות מעבר

אנחנו יכולים לעזור לכם! השאירו פרטים לפני שיהיה מאוחר מדי!
מבצעים מטורפים

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!

תקציר המאמר - תוכן עניינים

נשירת שיער בעונת מעברעונות המעבר מביאות איתן מצד אחד הקלה גדולה במזג האוויר, אם זה חום הקיץ ש"נרגע" במקצת ואם זה הקור והגשם שמפנים את מקומם לימי שמש אביביים וקיציים. מצד שני, עונות המעבר גורמות לאנשים רבים לשורה של תופעות לא נעימות כמו אלרגיה, הצטננות, יובש ועוד.

אחת התופעות הלא נעימות במיוחד שפוקדת חלק גדול מאיתנו היא נשירת שיער מוגברת בעונות מעבר, ובפרט בעונת הסתיו. זה לא נעים להתעורר בבוקר כשהכרית מלאה שערות או להסתרק ולגלות כמות מפחידה של שערות על המברשת, אולם זו תופעה נורמאלית בעונת מעבר.

למה הנשירה רבה יותר בעונות מעבר?

אין סיבה מובהקת למה השיער נושר יותר בעונות המעבר, אך כנראה שהדבר נובע משינויי מזג האוויר. כמות הלחות באוויר משתנה וישנם מעברים קיצוניים ותכופים יותר בין חום לקור ולהיפך. עור הקרקפת יבש יותר בדומה לתחושת היובש בשפתיים ובידיים המאפיינת את עונת המעבר, ולכן כנראה השיער נחלש ונוטה לנשור יותר.

חשוב לזכור שנשירה רבה יותר בעונות מעבר הינה תופעה נורמאלית, אולם אם הנשירה מוגזמת יש לבדוק שהיא אינה נגרמת מסיבות אחרות כגון חוסרים תזונתיים או חלילה מחלה. ישנן שלל סיבות לנשירת שיער מוגברת כמו לחץ נפשי, שינויים הורמונאליים כמו לידה או הפסקת גלולות ולכן צריך לקחת בחשבון גורמים נוספים מעבר לשינויים באקלים. כמו כן לא כל נשירת שיער היא חריגה, מדובר בתהליך טבעי של הגוף כאשר מדי יום ביומו נושרות באופן נורמאלי עד 100 שערות.

התמודדות עם הנשירה המוגברת

ראשית כדאי לנפץ כמה מיתוסים בנוגע לנשירת שיער: חפיפה תכופה של השיער אינה מזיקה לו או גורמת לנשירתו וגם לא שימוש בשמפו ומרכך או קרם לשיער. תהליך הנשירה מתרחש בזקיקי השיער והחפיפה אינה מזיקה להם.

מאותה סיבה גם תספורת אינה מועילה לחיזוק השיער שכן היא משפיעה רק על החלק החיצוני שלו, מה שכן ככל שהשיער קצר יותר כך הנשירה פחות מורגשת. כמו כן האשליה שהנשירה רבה יותר בעקבות סירוק או מקלחת נוצרת בגלל שאז השערות שנשרו ונשארו על הקרקפת פשוט יורדות.

אז מה כן יכול להועיל לשיער ולעצור את הנשירה?

  • ויטמינים ומינרלים – חוסרים בויטמינים ומינרלים כמו אבץ, מגנזיום, ברזל, ויטמין A וB12 –  עשויים להיות הגורם לנשירה ולכן חשוב לערוך בדיקת דם במקרה של נשירה רצינית ולהשלים את החוסרים. ניתן לקבל את הויטמינים המינרלים באמצעות תוספים או לצרוך אותם מהמזון. למשל מקורות לאבץ הם אגוזים, שקדים וביצים. ברזל נמצא בבשר, ירקות ירוקים וקטניות ו- B12 מצוי במזונות מהחי.
  • תזונה – נשירת השיער מושפעת מאוד מהתזונה שלנו. המרכיב העיקרי בשיער הוא סוג של חלבון הנקרא קרטין. כדי לייצר את החלבון הזה יש לצרוך חומצות אמינו שונות מהמזון הנמצאות בחלבונים מן החי ובשילוב של דגנים וקטניות (כמו מג'דרה או לחם עם טחינה).
  • תרופות סבתא – בנוסף למסכות הזנה וחיזוק הנמכרות בשוק ישנן שלל תרופות סבתא לחיזוק השיער המבוססות על חומרים ביתיים כמו חלמון של ביצה, שמן זית, דבש, רוזמרין ולימון. את מרבית המסכות יש לערבב, למרוח על הקרקפת, להשהות כחצי שעה-שעה ואז לשטוף.
  • נשים שסובלות מנשירת שיער בעונת המעבר ורוצות לחפות על המראה הדליל יכולות להסתפר באופן שיטשטש את הדלילות כמו תספורת מדורגת, לצבוע את השיער בצורה אחידה ולבחור בתסרוקות שישוו לשיער נפח.

בסופו של דבר הבשורה הטובה היא שעונת מעבר היא רק מעבר ובסופה יחלפו כל התופעות הלא נעימות, כולל הנשירה.

אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער
אבי אפללו - מתמחה בפתרונות שיער

מתמחה בפתרונות שיער ותוספות שיער רפואיות ומתקדמות באיזור הצפון. עם ניסיון של כ-23 שנה בתחום התוספות השיער.
המרפאה מנוהלת על ידי אבי אפללו, שמאחוריו, צוות עובדים המקצועי והמיומן אשר מקפידים להעניק לכל אחד מלקוחותינו שרות מקצועי ואדיב ו

074-7765927
השתלת שיער בטורקיה? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!