המרכז לנשירת שיער

נשירת שיער נשים

נשירת שיער היא תופעה רווחת בקרב נשים וסיבות רבות לה. חלקן טבעיות ולגיטימיות וחלקן פחות. הסיבות לנשירת שיער אצל נשים מתחלקות לארבע קטגוריות מרכזיות שהן סיבות גופניות, כגון דיאטות קיצוניות, מחסור בחלבונים וברזל, מחלות חום וזיהום קשה, חוסר איזון בבלוטת התריס, ניתוח משמעותי, נשירת שיער בהריון, נשירת שיער לאחר לידה ועוד.

סיבות הורמונאליות שהן תורשה, כניסה לגיל המעבר, שימוש או הפסקת שימוש בגלולות, הפרעות הורמונאליות שונות בגיל מוקדם יותר, תופעת השחלות הפוליציסטיות ועוד.

סיבות טכניות כמו מתיחת השיער באופן תכוף, החלקות ושימוש בכימיקלים באופן תכוף ועוד, וכן סיבות פסיכולוגיות כמו הפרעת דיכאון, מתח נפשי גבוה וכדומה.

נשירת שיער אצל נשים – שלבים

נשירה שכזו, גם אם היא ממושכת, אינה מובילה להתקרחות לרוב, אך יכול להוביל להידלדלות השיער על הקרקפת. אבחון הנשירה בשלבים השונים נעשה על ידי טריכוגרם- בדיקה של סיבי השערה ותאיה, על מנת לקבוע את שלב הימצאותה.

נשירת שיער נשית, לרוב מתחילה סביב גיל המעבר, אך יכולות להיות סיבות הורמונאליות המקדימות את הנשירה בעשור ואף יותר. נשירה וכן התקרחות עשויה להביא למצב של חוסר ביטחון ומבוכה להיראות בפומבי, שכן נשים מקנות לשיערן משקל גדול מאוד במראן הכללי ובטיפוחן היומיומי.

שיטות להסתרת שיער דליל

טיפול בנשירת שיער נשים

בעת הטיפול בנשירת השיער רצוי מאוד שלא להשתמש בחומרים כימיקלים בשיער כגון צביעה, החלקה, סלסול, הבהרה ותכשירים חזקים.

קרחת היא תופעה אשר לא מעט גברים מתמודדים עמה בכל יום. חלקם משלימים עם הגזירה, לחלקם זה אף מאוד מתאים וחלקם מוצאים פיתרון על מנת להסתיר את התהליך. לא הרבה יודעים, אך גם נשים סובלות מבעיה של התקרחות, אמנם לא באותם המימדים, אך בהחלט מתמודדות עם התופעה, כאשר אצל נשים נתפסת כבעיה לא נעימה ולא אסתטית.

גורמים להתקרחות נשים

סימני התקרחות המצריכים תשומת לב הינם: כאשר בכל סירוק נושרות יותר ממאה שערות (לא שמישהי תספור שערה שערה, אבל רואים את ההבדל על המברשת), בצבוץ הקרקפת ממקומות שונים, בעיקר בחלקו העליון ובקודקוד ודלדול נפח השיער באופן משמעותי.

טיפול בהתקרחות

טיפול בהתקרחות מתבצע בהתאם לסוג ההתקרחות וסיבותיה:

Exit mobile version